خراسان رضوی سرد می‌شود


خراسان رضوی سرد می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه جوی از روز گذشته، شاهد کاهش دما در این استان هستیم به گونه ای که دمای هوای شهر مشهد امروز و در گرمترین ساعات به 22 درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش را نشان می‌دهد.

آذر رضایی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این در حالی است که در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۲ تا ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان بود.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۲ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی و ساکنان بردسکن نیز شاهد وزش باد با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت بوده اند.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیروز استان تحت تاثیر ناپایداری جوی بود که منجر به بارش رگباری و وزش باد شدید شد. این بارش‌های رگباری به خصوص در نیمه شمالی استان منجر به ایجاد رواناب و شکل گیری سیل در کلات شد.

رضایی پور افزود: امروز این سامانه از شرق استان خراسان رضوی خارج و در پی آن بارشها متوقف می‌شود و تا آخرین روزهای هفته جاری بارشی در استان نخواهیم داشت و تنها در نیمه شمالی و ارتفاعات استان شاهد بارش‌های ضعیف و پراکنده خواهیم بود.

وی با اشاره به این که وزش باد نیز تا اواخر وقت امروز ادامه دارد افزود: در برخی نقاط استان و از جمله مناطق باد خیز جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد به همراه گرد و خاک و کاهش دید خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود روز سه شنبه گرمترین روز در هفته کنونی باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب تربت‌حیدریه در مرحله انتخاب پیمانکار است