برداشت گندم از مناطق گرمسیری گیلانغرب آغاز شد


قصرشیرین- ایرنا - رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت گندم در سطح 24...
قصرشیرین- ایرنا - رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت گندم در سطح 24 هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری این شهرستان آغاز شد.

«سعید حیدرپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کاهش نزولات آسمانی ۶۰ درصد مزارع گندم دیم شهرستان گیلانغرب به طور کامل دچار خسارت شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۳۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم در شهرستان گیلانغرب، ۲۴ هزار هکتار آن در مناطق گرمسیر و مابقی در مناطق سردسیر قرار دارد که پیش بینی می شود ۳۵ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: خروج بدون مجوز گندم، کاه و کلش از شهرستان ممنوع بوده و تمام مبادی خروجی شهرستان کنترل خواهد شد.

حیدرپور همچنین از آغاز برداشت کلزا در سطح ۱۶۰ هکتار مزارع کلزا خبر داد که پیش بینی می شود ۲۵۰ تن کلزا از مزارع زیر کشت آن برداشت شود.

وی گفت: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، دهستان های دیره، حیدریه وگواور و یک مرکز خرید کلزا در گورسفید در نظر گرفته شده و ۱۱۰ دستگاه کمباین نیز کار برداشت را انجام می دهند.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته