مرد ثروتمند دزد 80 میلیاردی شمال تهران بود + فیلم گفتگو


مرد ثروتمند دزد 80 میلیاردی شمال تهران بود + فیلم گفتگو

رکنا: باند سارقان فرش های نفیس خانه های اعیانی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، باند دزدان میلیاردی خانه های اعیانی تهران متلاشی شد.

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در توضیح این خبر به رکنا گفت:«باند سارقان منزل از ساعت های اولیه شب از طریق تخریب قفل در خانه و در بالکن وارد منزل شده و شروع به سرقت فرش نفیس ،پول و طلا و ارز می کردند.»

سرهنگ دالوند ادامه داد:«سارقان در برخی سرقت ها اقدام به تخریب گاوصندوق نیز می کردند.این افراد مهارت زیادی در شناخت فرش های ابریشمی داشته و در چند فقره سرقت بالغ بر 70_80 تخته فرش سرقت کرده اند. که این موضوع باعث نگرانی شهروندان شده و تحت تدابیر ریاست محترم پلیس آگاهی و اقدام شبانه روزی در چند نقطه باند سارقین شناسایی و دستگیر شدند.»

سرهنگ دالوند همچنین افزود: سارقان برای اینکه ردی از خود بجا نگذارند قبل از سرقت اقدام به دزدیدن پلاک خودروهای دیگر کرده و آن را روی خودروی مشابه خود قرار می دادند و با این خودروها به صحنه سرقت می رفتند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که دزدان در صحنه سرقت همراه خود اسلحه نیز داشته و در زمان روبرو شدن با همسایه یا سرایدار ساختمان آنها را تهدید می کردند که یکی از سرایداران ساختمان که از سوی این باند تهدید شده بود دزدان را پس از دستگیری شناسایی کرد.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: در تحقیقات ابتدایی ارزش اموال سرقتی 80 میلیارد تومان گزارش شده است و این دزدان با پول های سرقتی اقدام به خرید خودرو و ملک کرده اند .

روایت مالباختگان از سرقت اموال

یکی از مالباختگان گفت:«سارقان از روی درخت کنار خانه مان وارد شدند و در 40 دقیقه ، یک و نیم میلیارد طلا و ساعت و فرش سرقت کردند.»

یکی دیگر از مالباختگان که زنی جوان است درمورد سرقت از خانه اش گفت:«ساعت 8 شب به همراه مادرم از خانه بیرون رفتیم و مدت یک و نیم ساعت خانه نبودیم. یکی از همسایه ها تماس گرفت و گفت پنجره خانه تان باز است و سرایدار چند سارق در حال فرار دیده که او را تهدید کرده و نتوانسته فریاد بزند.وقتی به خانه رسیدیم متوجه شدیم 8 تخته فرش و ساعت رولکس به ارزش 5 میلیارد تومان به سرقت بردند.»

گفتگو با سارق فرش های نفیس خانه های اعیانی

چند سال داری؟

38 سال دارم و یک فقره سابقه سرقت دارم.در سابقه قبلی به دلیل 33 فقره سرقت حدود دو سال در زندان بودم.که نزدیک 5 میلیارد رد مال کرده و سال گذشته آزاد شدم.

چرا بعد از آزادی دوباره دست به سرقت زدی؟

خانواده من مبلغی پول گرفته بودند برای رد مال و برای پرداخت بدهی مجبور به سرقت شدم.

اولین بار چرا دست به سرقت زدی؟

اولین بار گول خوردم.یک فامیل سابقه دار داشتیم که من را وسوسه کرد به سرقت بروم تا بتوانم ماشین بخرم.

شگرد شما در سرقت ها چه بود؟

در این پرونده شش فقره سرقت داشتیم.چهار نفر بودیم.سه نفر وارد خانه شده و یک نفر د رماشین منتظر می ماند.اول شب در خیابان می چرخیدیم و خانه ای که چراغ آن خاموش شناسایی می کردیم. اگر کسی داخل منزل بود، از آنجا می رفتیم و وارد خانه نمی شدیم.

اگر آزادی شوی باز هم دست به سرقت می زنی؟

نه به خودم قول دادم دیگر سمت سرقت نروم.

همسرت اطلاع دارد که دزدی می کنی؟

اولین بار نه ولی وقتی دستگیر شدم متوجه شد که دزدی می کنم و بعد از آنها چون مجبور بودم دزدی کنم تا بدهکاری ام بپردازم دیگر به سرقت هایم اعتراض نکرد.

شهروندان چه کنند که خانه شان از دست سارقان در امان بماند؟

در صورتی که در و پنجره و همه راه های ورود به خانه ، از داخل مجهز به سنسور و دزدگیر و دوربین امنیتی متصل به گوشی افراد باشد،سارق موفق به سرقت از خانه نمی شود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 68.38M | مدت زمان ویدیو: 00:09:19

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری