آلودگی هوا در هفت شهرستان استان بوشهر خطرناک اعلام شد


آلودگی هوا در هفت شهرستان استان بوشهر خطرناک اعلام شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به غلظت ریزگردها در شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، کنگان، دشتی و تنگستان شرایط جوی در این شهرستان‌ها خطرناک اعلام شده است.

فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر تا ساعت هشت صبح امروز یکهزار و ۲۰۴، دیلم، یکهزار و ۵۹۲، گناوه ۲ هزار و ۲۰۸، دشتستان ۲هزار و ۸۳۲، کنگان ۴۶۱ و عسلویه ۲۶۴ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به غلظت ریزگردها که در عسلویه ۲۶۴میکرو گرم بر مترمکعب گزارش شده شرایط جوی در این شهرستان نیز ناسالم گزارش شده است.

قلی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۲۲ شامگاه دوشنبه استان بوشهر از طرف شمال شامل شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتستان، گناوه و جزیره خارگ گرفتار ریزگردها شد به نحوی که تا ساعت چهار صبح امروز داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا غلظت ریزگردها را در دیلم و گناوه چهار هزار، بوشهر سه هزار و ۹۰۰ و دشتستان یکهزار و ۹۲۰ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در استان بوشهر ساعت چهار صبح امروز به میزان ۲۶ برابر استاندارد جهانی اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر پدیده گرد و غبار در این استان تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می‌دهد توده گرد و غبار در استان بوشهر از سمت شمال در حال کاهش و از سمت جنوب روبه افزایش است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: برای تعیین تکلیف وضعیت تعطیلی استان بوشهر در ساعت پایان امروز کمیته اضطرار باید تشکیل و با بررسی نقشه ها و شرایط استان برای فردا تصمیم گیری انجام می شود.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اوایل دوشنبه‌شب تا روز چهارشنبه نسبت به ورود و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام کرده بود و زمان ماندگاری این پدیده که بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد تاپایان روز چهارشنبه اعلام شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه نیز استان بوشهر به دلیل غلظت گرد و غبار تعطیل شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)