استاندار قم: سوم خرداد یادآور ایستادگی مردم مقابل متجاوزان است


استاندار قم: سوم خرداد یادآور ایستادگی مردم مقابل متجاوزان است

قم ـ ایرنا ـ استاندار قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد، فرصتی برای یادآوری ایستادگی مردم در مقابل ظلم و متجاوزان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان، با اشاره به ایثار و رشادت‌های رزمندگان و مردم افزود: بزرگداشت چنین روزی بیانگر عظمت رهبری امام خمینی(ره)، ملت ایران و شهدای دوران دفاع مقدس از جمله ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و بیش از ۴ هزار شهید روحانی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی، نسبت به جمعیتشان در بین همه اقشار جامعه، رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روزهایی را پشت سر گذاشتیم که نشانه یکپارچگی، همراهی، همدلی، وحدت و در کنار هم جنگیدن بود و در میدان فرقی بین نیروها وجود نداشت.

شاهچراغی افزود: اگر در آن میدان سخت توانستیم موفق باشیم؛ موفقیت در این میدان که هم‌اکنون در عرصه های گوناگون در مقابل ما است، به همان عوامل موثر دفاع مقدس که سوم خردادها را آفرید، نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و تنگناها، امروز هم می‌توانیم با همراهی و همدلی که وجود دارد، بر مشکلات فایق آییم و این مساله را در قضایای اخیر همچون مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها که با تلاش سخت و بی‌نظیر دولت اتفاق افتاد، مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به هجمه سنگین دشمن در این رابطه افزود: این ایستادگی و مقاومت می‌تواند نشانه پیروزی و گشایشی در زندگی مردم در آینده باشد و امروز به امام و رهبری اعلام می‌کنیم که در میدان هستیم و خواهیم ماند.

شاهچراغی تصریح کرد: باور داریم که این شرایط را پشت سر می گذاریم و همه شواهد نشان می دهد که استکبار رو به نابودی است و قدرت پوشالی استکبار جهانی فرو ریخته و از درون دچار فروپاشی شده است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در این شرایط اخیر نیز مانند همیشه بسیجیان به کمک آمدند.

وی در پایان سخنان خود، از خدمات نیروهای مسلح به ویژه فرماندهی انتظامی استان قم تقدیر و تشکر کرد.

همچنین فرماندهی انتظامی استان قم در این مراسم، یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای قم را گرامی داشت و سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

سردار سید محمود میرفیضی، با بیان اینکه میزبان این برنامه، فرماندهی پدافند حضرت معصومیه قم است؛ از حضور شرکت کنندگان در این مراسم تقدیر و سپاسگزاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این مراسم استاندار قم و هیات همراه به مقام شامخ شهدای استان ادای احترام کردند و پس از بازدید از یگان های مستقر در میدان، در جایگاه ویژه قرار گرفتند.

همچنین در پایان این آیین، از چند خانواده شهید گرانقدر استان قم تقدیر شد و پیکر مطهر شهید مصطفی نامور با حضور استاندار و سایر مسئولان و نیروهای مسلح حاضر در میدان مورد استقبال قرار گرفت.

در این مراسم، توسط استاندار قم لوح تقدیر به فرمانده نیروی انتظامی استان قم اهدا و از خدمات این نیرو تجلیل شد.

آزادسازی خرمشهر، به عنوان یک نقطه عطف مهم در تاریخ هشت سال دوران دفاع مقدس، پس از ۵۷۸ روز اشغال در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ هجری خورشیدی در پی عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس محقق شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳ خرداد را به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرده است.

پیکر شهید نامور پس از نماز جمعه این هفته تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در حاشیه این آیین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شهید مصطفی نامور از شهیدان دوران دفاع مقدس بسیج سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم بود که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال پیکر مطهرش تفحص شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور با بیان اینکه روز گذشته با حضور تعدادی از مسئولان استان با خانواده معظم این شهید دیدار کردیم، گفت: امروز از پیکر پاک این شهید در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان استقبال شد.

وی با اشاره به حضور پیکر مطهر این شهید در برنامه هایی که در سطح استان تدارک دیده شده است، گفت: روز جمعه این هفته (۶ خرداد) در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، نماز بر پیکر مطهر این شهید اقامه می شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نماز جمعه، پیکر مطهر این شهید توسط قشرهای گوناگون مردم تشییع و در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) در کنار همرزمانش تدفین می شود.

به گزارش ایرنا، استان قم بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور دنیا وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا