عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فتح خرمشهر کلید خورد


عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فتح خرمشهر کلید خورد

دماوند - ایرنا - جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مفهوم جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد در طراحی عملیات نهفته بود گفت: این مفهوم باعث شد تا عزت، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران در فتح خرمشهر کلید بخورد.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن فرقانی، در مراسم ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی شهرستان دماوند به مناسبت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر دارای ابعاد معنوی، اعتقادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی است و ضرورت دارد در خصوص اهمیت فتح خرمشهر در دفاع مقدس تاملی صورت گیرد.
وی با اشاره به مفهوم جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد به عنوان بعد معنوی این حماسه افزود: تفکری که در زمان بنی صدر بر جنگ حاکم بود تفکر کلاسیک و متاثر از فرهنگ غرب بود و هر نوع اقدامی که انجام میشد با شکست مواجه بود.
این مقام مسئول ادامه داد: با عزل بنی صدر و تبیین گفتمان انقلابی در یک بازه زمانی ۹ ماهه تمام مناطق اشغال شده آزاد شد و مفهوم و معنای جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد در طراحی عملیات نهفته بود که طراح آن مقام معظم رهبری بود.
سردار فرقانی خاطر نشان کرد: این مفهوم باعث شد تا عزت، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران در فتح خرمشهر کلید بخورد.
جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با ۳ هدف جنگ را بر ما تحمیل کرده بود و قصد براندازی حکومت را داشت تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال همچنان با روش های دیگر آن اهداف ادامه دارد.
وی با اشاره به نگاه ۱۰۰ درصدی فرآیند جنگ گفت: ۲ درصد جنگ نظامی، ۳۰ درصد جنگ نرم، ۶۵ درصد تحریم و ۳ درصد جنگ روانی است
سردار فرقانی با تاکید بر اینکه نباید به رسانه های بیگانه توجه کنیم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرهایی در پیش داریم که نه نظامی است و نه جغرافیایی بلکه امروز خرمشهر ما خرمشهر اعتقادی و ذهنی است.
این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با این مضمون که در مسیر انقلاب دفاع همچنان باقی است اضافه کرد: دشمن هنوز دست از تحمیل اراده خود برنداشته است و با تحریم و ایجاد مشکلات به دنبال این است تا نظر خود را به ما تحمیل کند و باید در مسیر نظام و انقلاب گام برداریم.
جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شرط جهاد اخلاص و روحیه جهادی است و توجه به این دو موضوع ما را در فرآیند موفقیت و خرمشهرهایی که در پیش است پیروز خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی