بارش‌های رگباری هوای آخر هفته گلستان را تلطیف می‌کند


بارش‌های رگباری هوای آخر هفته گلستان را تلطیف می‌کند

گرگان- ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تقویت جریانات شمالی  و پیش بینی ریزش نزولات جوی در 48 ساعت آینده گفت که بارندگی های رگباری و وزش باد خنک هوای این استان شمالی را تلطیف می‌کند.

نوربخش داداشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت :‌ از فردا پنجشنبه با همراهی امواج تراز میانی جو مناطق کوهپایه ای استان شاهد بارش های رگباری تا سقف ۱۵ میلیمتر خواهند بود و دمای متوسط استان به زیر ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی ادامه داد : بارش ها به تناوب تا ظهر روز جمعه ادامه دارد و طی این مدت احتمال آبگرفتگی برخی معابرو بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد : مناطق شمالی استان در ۴۸ ساعت آینده شاهد کاهش دما هستند اما بارش محسوسی در این نواحی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد :‌بارش های فردا و پس فردا تنها بارندگی های نیمه نخست خرداد ماه در گلستان است و بر اساس برآورد ها و تحلیل نقشه های پیش بینی بارش ها در خرداد تا ۳۰ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش خواهد یافت.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی