انتقاد مجاهدی از مضامین غیرمتعارف در اشعار آیینی


انتقاد مجاهدی از مضامین غیرمتعارف در اشعار آیینی

قم-ایرنا-پدر شعر آیینی کشور با انتقاد از چاپ برخی اشعار غیرمتعارف در حوزه شعر آیینی، گفت: امروز دشمنان از همین کتاب‌های رسمی و مورد تایید وزارت ارشاد بر علیه دین و مذهب تشیع سوء استفاده می‌کند.

محمدعلی مجاهدی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه دشمن در فرهنگ دینی ما رخنه کرده است، ادامه داد: نفوذ دشمنان در عرصه فرهنگ بسیار خطرناک است، امروز دشمن از زبان شاعر آیینی، بر علیه دین و مذهب ما حمله می کند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شعر آیینی می خواهد جلوی انحرافات و وهن مذهب و زمینه های بدبینی به دین و مذهب شیعی را بگیرد و من امروز از این جایگاه با مسوولان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی اتمام حجت می کنم که برای پیراستن اشعار غیرمتعارف از فرهنگ ادب فارسی آمادگی دارد و اگر دیدید که در این خصوص و همراهی لازم انجام گرفت؛ بدانید مشکل از جایی دیگر است که تمایلی به همراهی ندارند.

مجاهدی در ادامه با قرائت نمونه هایی از کفر و شرک محض در اشعار آیینی، ادامه داد: دشمنان امروز از همین اشعار بر علیه مذهب شیعه حمله می کند و وجهه ما را در دنیای اسلام تخریب می نماید.

وی با انتقاد از چاپ برخی اشعار با مضامین غیرمتعارف و مورد تایید در حوزه شعر آیینی، یادآور شد: امروز جز دبیرخانه دائمی شعر آیینی هیچ منبع و فردی قدرت و توانایی پیراستن و جلوگیری از انحرافات در شعر کهن و اصیل شیعی را ندارد.

بیان کرد: برغم اینکه حدود ۱۲ سال از اعطای حکم دبیری دائمی دبیرخانه شعر آیینی به استان قم می گذرد اما هنوز هیچ گونه اعتباری به این استان اختصاص نیافته است.

پدر شعر آیینی با بیان اینکه هیچ رسانه ای تاثیرگذارتر از هنر متعهد وجود ندارد، ابراز داشت: از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم انتظار می رود نسبت به حمایت از هنرمندان متعهد و صاحب ذوق اهتمام بخرج دهد.

در این آیین امیرعلی عموزاده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معارفه شد. از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی عموزاده می توان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه های استان سمنان، مدیرکل سازمان ملی جوانان استان سمنان و ... اشاره کرد.

عموزاده، تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان قم و سمنان در رشته های روانشناسی و الهیات، تحقق و پژوهش در حوزه فلسفه و عرفان برای کودکان و تدوین کتب متعدد در این زمینه را در کارنامه کاری و علمی خود دارد.

سیدموسی حسینی کاشانی از ۲۳ بهمن ماه سال ۹۵ عهده دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بود./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟