بنیاد شاهسون در اردبیل آغاز به کار کرد


بنیاد شاهسون در اردبیل آغاز به کار کرد

اردبیل - ایرنا - دکتر میرنبی عزیززاده، نویسنده کتاب تاریخ دشت مغان از آغاز به کار بنیاد شاهسون در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، میرنبی عزیززاده روز پنجشنبه گفت: این بنیاد با هدف تعمیم فرهنگ مرزداری عشایر استان اردبیل و پاسداشت شهدای والامقام آذربایجان راه‌اندازی شده است.

موسس بنیاد شاهسون افزود: عشایر شاهسون آذربایجان در عصر شاه اسماعیل اول به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح ملی شکل گرفته و در ۵۰۰ سال گذشته نقش مهمی در تحولات اجتماعی ایران داشتند.

نویسنده کتاب تاریخ دشت مغان اظهار کرد: کمک به بنیان دولت مقتدر و یکپارچه صفوی، تعمیم و رسمیت بخشیدن به مذهب تشیع دوازده امامی و مقاومت بی‌نظیر در مقابل تجاوز دشمنان در دوران مختلف و خلق فرهنگ پایداری و مقاومت و ده‌ها کارنامه درخشان دیگر مدیون ایثار، جهاد و شهادت مردان و زنان غیرتمند عشایر شاهسون ایران است.

عزیززاده ادامه داد: در پاسداشت این ارزش‌های معنوی و ملی با پیگیری‌هایی که داشتیم و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بنیاد شاهسون به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ایجاد شد.

عشایر استان اردبیل با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده و از ۲ ایل شاهسون و قره‌داغ و ۲ طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل