آموزش صنایع دستی در روستاهای سرعین توسعه می‌یابد


آموزش صنایع دستی در روستاهای سرعین توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا -رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرعین گفت: با برنامه‌ریزی مناسب امسال آموزش و تولیدات صنایع‌دستی در این شهرستان بویژه روستاها رونق خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، علیرضا واثقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی در بخش صنایع‌ دستی از مهم‌ترین اهداف در راستای توسعه اشتغال و تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده که در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی به برگزاری دوره آموزشی گلیم و ورنی ‌بافی در روستای شایق سرعین اشاره کرد و افزود: در این دوره ۵۰ نفر از علاقه‌مندان دوره آموزشی گلیم و ورنی‌بافی شرکت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با فراگیری مهارت‌های لازم مدرک مربوط به آن را دریافت و می‌توانند از خدمات و تسهیلات در این حوزه برخوردار شوند که این امر می‌تواند منجر به توسعه اشتغال در این روستا شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال