معاون دادستان کل کشور: یزد در حمایت از بخش‌خصوصی و تولید پیشگام است


معاون دادستان کل کشور: یزد در حمایت از بخش‌خصوصی و تولید پیشگام است

یزد- ایرنا- معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: استان یزد در زمینه حمایت از تولید و اشتغال و بخش خصوصی در رده سوم کشور قرار دارد و همواره از استان‌های پیشگام است .

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، سعید عمرانی در جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی یزد در خصوص تعهد و تعقلی که در بخش خصوصی وجود دارد، افزود: با کمک به بخش خصوصی توانمند می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد و هم اکنون این بخش نیازمند اعتماد، سرمایه گذاری و حمایت است و نباید در مسیر فعالیت آن سنگ اندازی شود، کسی که سرمایه خود را در حوزه تولید و سرمایه گذاری صرف می کند یعنی وابسته به این آب و خاک است و باید از او حمایت شود.

وی اظهار کرد: وظیفه ذاتی قوه قضاییه رسیدگی به مسائل سرمایه گذاری نیست اما با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در کنار بخش خصوصی هستیم و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.

عمرانی گفت: معتقدم باید حتی تنظیم بازار به بخش خصوصی سپرده شود و دستگاه‌های حاکمیتی تنها به نظارت بپردازند و اگر در تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال کار جدی شود، آمار سرقت و طلاق کاهش می‌یابد زیرا مباحث اقتصادی علتی تاثیرگذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد یزد نیز در این نشست گفت: واحدهای تولیدی استان در سال گذشته ۳۷۰ درخواست به ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یزد ارائه کردند.

غلامعلی دهشیری افزود: تلاش مجموعه قضایی در استان بر بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و دیدگاه های آنهاست و در این راستا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پیگیری برخی موارد به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار سال، کارگروه تخصصی اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شده ضمن اینکه به منظور پیگیری مسائل و موانع تولید، قاضی ویژه ای در شرکت شهرک های صنعتی استان مستقر شده است تا مسائل صنعتگران و تولیدکنندگان را از نزدیک رصد کند.

دهشیری افزود: در سال ۹۸ تعداد درخواست‌های رسیده به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۷۱ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۹ به ۱۷۰ درخواست و در سال گذشته به ۳۷۰ مورد رسیده و با جدیت پیگیری شده است.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟