ببینید / سیر تا پیاز مرد خطرناک اعدامی + فیلم های زورگیری ها گفتگوهای اختصاصی


ببینید / سیر تا پیاز مرد خطرناک اعدامی + فیلم های زورگیری ها گفتگوهای اختصاصی

حوادث رکنا: دزدان خشن با در دست داشتن چاقو و قمه به زنان تهرانی حمله می کردند و طلاهایشان را در خیابان های خلوت به سرقت می بردند که یکی از دزدان

به گزارش گروه حوادث رکنا، زنان تهرانی که در دام زورگیران خشن پایتخت گرفتار شدند از صحنه های وحشت آور مردان چاقو به دست به رکنا گفتند.

یکی از طعمه های این باند خشن به خبرنگار رکنا گفت: 18 فروردین ماه 98 همراه پسرم از مدرسه به سمت خانه در حال حرکت بودیم که ناگهان پسر جوانی به سمت ما آمد و آدرس پرسید و بعد از آن وقتی دو قدم از او جلوتر رفتیم ناگهان همان جوان قوی هیکل از پشت به سمت من حمله کرد.

وی افزود: سعی کردم از دست این جوان خشن فرار کنم اما او مرا روی زمین انداخت و با چاقویی که در دست داشت خواست ساکت شوم و در ادامه گردنبند طلایم را سرقت کرد و به سرعت سوار بر یک موتور که پسر جوانی پشت فرمان آن بود نشست و پا به فرار گذاشت.

یکی دیگر از طعمه های دزدان به رکنا گفت: در چند قدمی خانه مان بودم که مرد جوانی به بهانه از پشت دور گردنم انداخت و چاقویش را روی گردنم گذاشت و خواست ساکت باشم و اقدام به کندن زنجیر طلا یم کردم و در ادامه دستبند طلایم را گرفت و وقتی کیف دستی ام روی زمین افتاد گوشی موبایلم از داخل کیف بیرون افتاد که آن را هم برداشت و از صحنه گریخت.

طعمه های این دزدان همگی به خبرنگار رکنا عنون کردند که پس از این سرقت ها همیشه ترس همراهشان است و از نظر روحی و روانی ، خودشان و فرزندانشان که شاهد این سرقت های خشن بودند آشفته و به هم ریخته است.

گفت‌و‌گو با سردسته باند

شاهین، سردسته 26 ساله این باند است. او که سه سالی است به مواد مخدر رو آورده ، فرزند طلاق است و با خشونت و قساوت قلب به همراه دوستانش نقشه سرقت از زنان را اجرا کرده است.

چطور سرقت می‌کردید؟

در خیابان‌های خلوت شرق تهران با دو موتورسیکلت که هر کدام دو سرنشین داشتند پرسه می‌زدیم. با دیدن یک زن تنها در خیابان به او نزدیک می‌شدیم و من از موتورسیکلت پیاده می‌شدم و آدرس می‌پرسیدم. اگر طلا داشت به او حمله می‌کردم و با گذاشتن چاقو روی گردنش طلاها را سرقت کرده و از محل متواری می‌شدیم.

نقش موتورسیکلت دوم چه بود؟

نقش اسکورت را داشت تا اگر با مشکلی رو به رو شدیم ما را نجات دهند.

چند وقت است این کار را انجام می‌دهید؟

یک سال و نیم.

اموال سرقتی را چطور تقسیم می‌کردید؟

به‌طور مساوی.

موتورسیکلت‌ها سرقتی بود؟

نه هردو مال خودم بود. حدود 60 میلیون تومان خریده بودم. هم صدا نداشت و هم سرعت فرارشان خیلی بالا بود.

با پول‌هایی که از این راه بدست آوردید چه می‌کردید؟

یک خودروی لیفان و موتورسیکلتی که زیر پایم است را خریدم.

آنطور که در تحقیقات مشخص شده تمام اموالت و حتی یک زمین در شمال را به نام همسر صیغه‌ای‌ات کرده‌ای؟

متهم سکوت می‌کند.

هر چند وقت یکبار برای سرقت می‌رفتید؟

معمولاً هفته‌ای یکبار، گاهی اوقات هم هفته‌ای دو مرتبه. از پاکدشت با موتورسیکلت راه می‌افتادیم و به شرق تهران مخصوصاً منطقه تهرانپارس می‌رفتیم تا سرقت هایمان را انجام دهیم.

هر بار چند سرقت انجام می‌دادید؟

معمولاً 4 سرقت. البته گاهی اوقات هم بدلی گیرمان می‌آمد.

چرا فقط از زنان سرقت می‌کردید؟

خانم‌ها بیشتر طلا دارند. از طرفی توان مقاومت کمتری دارند.

فکر سرقت چطور به ذهنت رسید؟

به اتهام گوشی قاپی مدتی در زندان بودم اما وقتی آزاد شدم چند ماهی با ماشینم کار کردم، اما دخل و خرجم تأمین نمی‌شد. اوضاع زندگی‌ام خوب نبود. یک روز که داخل پارک نشسته بودم با پسر جوانی آشنا شدم. او پیشنهاد سرقت را داد و من هم وسوسه شدم.

زورگیر خشن اعدام شد

به گزارش رکنا، پرونده این زورگیران خشن با توجه به اینکه باعث ترس و وحشت مردم شده بود به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و پس از 4 سال رییس باند صبح روز چهارشنبه در زندان اعدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: حکم اعدام یکی از اعضای باند سه نفره سارقان مسلح شرق تهران، صبح امروز چهارشنبه چهارم خرداد اجرا شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: این سارق مسلح با نام اختصاری (ر-ع) به همراه دو نفر از همدستانش باند زورگیری و سرقت مسلحانه‌ای را تشکیل داده بودند و با ایجاد رعب و وحشت و استفاده از سلاح در منطقه شرق تهران به ویژه محلات جوادیه و تهرانپارس، نسبت به سرقت طلاجات مردم مبادرت می‌کردند.

وی افزود: این افراد پس از گشت زنی با موتورسیکلت، سوژه خود را عمدتا از بین بانوان انتخاب کرده و پس از تهدید و ترساندن مالباخته با قمه و خنجر به وسیله قیچی آهن بُر طلاجات وی را بریده و سرقت می‌کردند.

دادستان تهران تصریح کرد: این سارقان مسلح در موارد متعددی اقدام به ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار مالباختگان نموده‌ و با همین شیوه جرایم یاد شده را علیه افراد زیادی مرتکب شده‌اند.

صالحی خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل دادرسی، اثبات جرم محاربه از طریق سرقت مسلحانه و صدور حکم اعدام درخصوص متهم (ر-ع)، این حکم در دیوان عالی کشور تأیید و صبح امروز (چهارشنبه) به مرحله اجرا گذاشته شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پایان با هشدار به هنجارشکنان و اخلال گران امنیت عمومی تصریح کرد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی را در سر می پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

حجم ویدیو: 56.89M | مدت زمان ویدیو: 00:07:45

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام