جهاد تبیین با ابزار فرهنگ و هنر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت


جهاد تبیین با ابزار فرهنگ و هنر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اتفاقات جنگ برای نسل جوان باید تبیین شود، این تبیین با ابزار هنر هم عجین شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، فیلم موقعیت مهدی که امسال اکران شد بخشی از جنگ را با زبان هنر نشان داد و تاثیر زیادی در نسل امروز داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور ظهر امروز سه‌شنبه(۳خردادماه) در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر که در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بخش‌های زیادی از کشور ما مورد تصرف دشمن قرار گرفت، اظهار داشت: در طول جنگ بدر تعداد مسلمانان بسیار کمتر از دشمن بود اما پیروز میدان اسلام بود، با محاسبات عادی پیروزی اسلام بر دشمن ممکن نبود اما وقتی نصرت الهی به میان بیاید قطعا پیروزی محقق خواهد شد، در جنگ هشت ساله نیز تقوا الهی مردم ما باعث شد که امداد الهی شامل حال ما هم بشود.

وی ادامه داد: اتفاقات جنگ برای نسل جوان باید تبیین شود تا این نسل بداند که تمامیت ارضی این کشور به راحتی حفظ نشده است، این تبیین با ابزار هنر هم عجین شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، فیلم موقعیت مهدی که امسال اکران شد بخشی از جنگ را با زبان هنر نشان داد و تاثیر زیادی در نسل امروز داشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به شخصیت فرهنگی سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان اهمیت فرهنگ، هنر و رسانه را می‌شناخت و بیشتر کارهای ما در این حوزه‌ها در کشورهای همسایه با مشورت ایشان هم همراه بود. سردار سلیمانی می‌دانست ابزار هنر می‌تواند همچون قدرت نظامی اثرگذار باشد.

حسینی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: بسیجی‌ها باید در این امر پیش‌قدم باشند، ما امروز در عرصه فضای مجازی دست برتر نداریم، البته تلاش جوانان ما زیاد است اما گاها آنها در این فضا از ما موفق‌تر هستند و برخی ناامید هستند که آیا می‌توان در مقابله با این فضای هجمه‌ای کاری کرد، ما نباید فراموش کنیم که مردم ما همچنان به آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس پایدار هستند و نمونه آن را در تجمعاتی همچون تشییع پیکر شهدا یا ۲۲بهمن می‌توان دید.

وی افزود: دولت مردمی به جبهه مقاومت و رزمندگان افتخار می‌کند و بسیاری از این رزمندگان امروز در دولت هم در حال خدمت به مردم هستند، امروز در همین اتفاقات آبادان سردار وحید و محسن رضایی به عنوان نمایندگان دولت در کنار مردم آبادان هستند، البته ممکن نارسایی‌ها و کاستی‌هایی در دولت باشد اما نباید دشمن به این خاطر ناامیدی را در جامعه رقم بزند و ایجاد یاس کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: در همین سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان غربی تلاش کرد با شرایط جوی نامناسب به تمام شهرهای موردنظر سفر کند تا از نزدیک با مردم صحبت‌ و مشکلات را ببیند، در دوران انتخابات بسیاری از کاندیدها قائل به حذف ارز ترجیحی بودند، اما این دولت شجاعانه در این موضوع ورود کرد و آبرو خود را گرو گذاشته تا در نهایتا مردم بتواند از منافع آن بهره‌مند شوند.

حسینی با اشاره سفر رئیس جمهور به عمان یادآور شد: تلاش دولت روابط بهتر با همسایگان است، تلاش دشمن به انزوا بردن ما بود اما ما تلاش کردیم عضو سازمان همکاری شانگهای شدیم، در سفر قطر ۱۴سند همکاری امضا شد، این بدان معنا است که رئیس جمهور تلاش خود را دارد تا از تمام فرصت‌ها در جهت منافع کشور استفاده کند.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی که ما داریم شاهد هستیم بسیاری از کارها رها مانده و باید سریعا حل شود.

معاون امر مجلس رئیس جمهور در پایان نام و یاد خاطره شهید مدافع حرم صیاد خدایی را گرامی داشت.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان