جوان زنجانی سومین ایثار ماندگار سال جاری را ثبت کرد


جوان زنجانی سومین ایثار ماندگار سال جاری را ثبت کرد

زنجان - ایرنا - مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: سومین اهدای عضو در استان طی سال جاری ثبت شد و کلیه‌ها، کبد و قلب یک جوان زنجانی مرگ مغزی به چهار بیمار در انتظار پیوند عضو زندگی دوباره ای را هدیه کرد.

شهریار اماموردی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنده یاد "، هادی قاسمی نژاد " ۲۵ ساله ساکن زنجان به علت سانحه رانندگی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود اما به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار شب گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو بدن، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی با قدردانی از تلاش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان و واحد آی. سی. یو بیمارستان آیت الله موسوی زنجان تا اهداء عضو تلاش دارند، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در شرایط کرونایی همکاری جراحی اعصاب و تیم واحد اهدا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تحقق این امر مقدس بسیار ارزشمند بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟