اردیبهشت بورس، سبز سبز بود


اردیبهشت بورس، سبز سبز بود

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش 6.86 درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل (فروردین 1401) در اردیبهشت ماه به 122 هزار و 629 میلیارد تومان رسید. به گزارش اقتثادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طول ماه معاملاتی گذشته که از یکم تا 31 اردیبهشت محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با 4.46 درصد افزایش به میزان 67 هزار و 468 واحد تغییر داشته و...

به گزارش اقتثادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طول ماه معاملاتی گذشته که از یکم تا ۳۱ اردیبهشت محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۴.۴۶ درصد افزایش به میزان ۶۷ هزار و ۴۶۸ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر بهتری از رشد یا کاهش ارزش تمام بازار و به ویژه شرکت‌های کوچکتر بورس است، با افزایش حدود ۹.۶۵ درصدی مواجه شد و به میزان ۳۸ هزار و ۷۴۶ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۴۰۱ هزار و ۴۳۱ واحد به ۴۴۰ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

مصطفی صفاری تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به طور کلی در طول اردیبهشت ۱۴۰۱ برخلاف کاهش حجم معاملات ، ارزش معاملات افزایشی بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار باشد. اما به طور نسبی در ماه گذشته وضعیت متعادلی را در بازار شاهد بودیم و اکنون نیز شاخص کل درگیر مقاومت یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد است.

اردیبهشت بورس، سبز سبز بود

برخلاف حجم معاملات، ۱۲ شاخص بورسی رشد کردندطبق گزارش منتشر شده شرکت بورس تهران، ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در ماه معاملاتی که گذشت با افزایش ۶.۸۶ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل (فروردین ۱۴۰۱)، از مبلغ ۱۱۴ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان به ۱۲۲ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید.

همچنین حجم کل معاملات از ۲۱۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم به ۲۰۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون سهم رسید، که نسبت به ماه گذشته کاهش ۶.۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

اردیبهشت بورس، سبز سبز بود

برخلاف حجم معاملات، ۱۲ شاخص بورسی رشد کردندآمار‌ها حاکی از آن است که ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است نیز۶.۳۰ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و از ۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با کاهش ۸.۵۹ درصدی از ۱۹۷ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز با افزایش ۴.۱۳ درصدی از ۲۷ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان به ۲۹ هزار و ۱۵ میلیارد تومان رسید.

اردیبهشت بورس، سبز سبز بود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری