10 میلیارد ریال برای تقسیم حق‌آبه 6 روستای نیر و سرعین اختصاص یافت


10 میلیارد ریال برای تقسیم حق‌آبه 6 روستای نیر و سرعین اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر گفت: برای اجرای طرح تقسیم حق‌آبه 6 روستای بالادستی شهرستان‌های نیر و سرعین 10 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا ، شهرام محمدی روز جمعه در نشست با سرپرست فرمانداری سرعین اظهار کرد: مشکلات آب این ۶ روستا از طریق احداث تقسیم‌کننده بتنی توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اختلافی که بر سر نهر بایرام‌بلاغی بین روستای اسلام‌آباد و آلوارس رخ داده ، قابل حل است ، افزود: حل اختلاف بین اهالی روستاهای ذینفع توسط فرمانداری‌ها مورد تاکید است.

وی ادامه داد: هیچ اجحافی در حق کشاورزان روستاهای اسلام‌آباد ، میمند و پیرنی نخواهد بود و طرح کارشناسی شده منطقی و قابل اجرا می‌باشد.

وی گفت: فرمانداری‌های نیر و سرعین بر استفاده بهینه از منابع آب و رعایت حقوق حقه طرفین بر اساس اسناد و مدارک موجود و طبق توافق و عرف محل با رعایت اصل عدالت با هدف جلوگیری از تبعات ناشی از تقسیم سنتی آب تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: سازه بتنی مقسم آب با رعایت استانداردهای لازم در محل‌های موردنظر با مشارکت و نظارت فرمانداری‌ها و با تامین اعتبار اجرا خواهد شد.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی و معتمدین هر دو طرف و اهالی در حل این مشکلات شد.

باقر باقرزاده ، فرماندار سرعین هم در این جلسه با اشاره به اینکه حل مشکلات اجتماعی آبی در شرایط کنونی آب که یک مشکل جهانی است خود یک جهاد به حساب می‌آید، گفت: دفاع از حق اهالی و رعایت حقوق کشاورزان در دستور کار فرمانداری سرعین است و اگر تصمیمی در این خصوص می‌گیریم هدفی جز استفاده از بهینه آب برای استفاده عموم اهالی روستاهایی که حق آبه آنها از این نهر است، نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟