فرماندار : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه است


فرماندار : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه است

ساری - ایرنا - فرماندار گلوگاه گفت : گرفتن‌ حقوق سرزمینی از مطالبات مهم‌ مردم‌ گلوگاه در بخش منابع طبیعی و امور ثبتی است ولی اکنون مردم برای این امور در برخی از روستاها باید به استان همجوار بروند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی داودی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور استاندار ، معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی در این شهرستان برگزار شد ، افزود : مردم گلوگاه سهم بسزایی در ظهور انقلاب و در دفاع مقدس داشتند و در دفاع از کیان و ناموس با قوت وارد شدند و نیروهای توانمند در عرصه توسعه دارند در حرفه دکل بندی کوشش های فراوانی داشته اند و در این راه ۲۹۹ نفر جانشان را از دست دادند .
وی با اشاره به بازدید مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از روستاهای گلوگاه و بازدید شخص استاندار از روستای مصیب محله و شرکت در نشست هم اندیشی با اقشار مختلف مردم ، ادامه داد : رسوبات مشکلات را امروز شاهد بودیم که مهم ترین آن بخشی از منابع طبیعی و خدمات ثبتی است که مثلا مردم روستای هشت تیکه باید به شهرستان بندرگز در استان گلستان بروند که مطالبات را پیگیری می کنند و باید در گرفتن حقوق سرزمینی کوشا باشیم.
داودی گفت : روستای مصیب محله یک نمونه دیگر است که به لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی قرار داده شده و برخوردار به حساب آمد در حالی که مشکلات زیادی دارد و از بسیاری از امکانات محروم است و نمی تواند از کمک های نهادهای یاریگر مانند بنیاد مستضعفان استفاده کند.

وی افزود : خود گلوگاه با وجود شهرستان بودن از داشتن امور مخابرات ، آب و نفت و حتی پلیس راه محروم است و بعضی از ادارات مانند ثبت و راهداری در حد نمایندگی هستند که باید ارتقاء یابند.

فرماندار گلوگاه گفت : با وجود تولید محور بودن روستاهای بالادست ، اورژانس در آنجا نداریم و اگر اتفاقی بیفتد اورژانس باید از شهر به آنجا اعزام شود. پاسگاه هم در بالادست نداریم و این تهدید امنیتی است که مردم را ترغیب می کند که به استان همجوار بپیوندند.
وی افزود : بیمارستان شهرستان وضعیت مساعدی ندارد و همان گونه که در بازدیدها مشخص شد فاقد آمبولانس مطلوب و دستگاه های سی تی اسکن و ام آر آی است.

داودی با اظهار این که ورزشگاه شهر گلوگاه بلاتکلیف است ، گفت : نیازمند اعتباریم و مبلمان شهری ما با نمایه و بلوار و ورودی مناسب این شهر نیست .
وی افزود : دکل بندان سرمایه مهم ملی محسوب می شوند و از وجودشان در صنعت مخابرات و برق استفاده می شود که به دور از خانواده هستند و مشکلات اجتماعی فراوانی برایشان وجود دارد.
فرماندار گلوگاه گفت : نرخ بیکاری در شهرستان ۳۰ درصد است و اقتصاد فعالی نداریم و در حوزه آب مشکل داریم و در اقتصاد و گردشگری وضعیت مطلوبی نداریم.
وی افزود : جاده ترانزیتی که از شهر گلوگاه می گذرد در منطقه بریدگی تیله نو تبدیل به قتلگاه مردم شده است و با توجه به اراضی پایین دست مشکلات فراوانی را داریم‌که نیازمند دوربرگردان یا زیرگذر مناسب هستیم.
داودی گفت : شهرستان گلوگاه در منطقه ممنوعه برداشت آب واقع است و نمی توانیم چاه حفر کنیم.
وی افزود : شهرک صنعتی نیازمند خرید زمین برای توسعه هستیم و انتقال آب سد گلورد به منطقه نیاز جدی است.
داودی گفت : سایت زباله سوز در انتهای روستای تیرتاش با ۲.۵ کیلومتر فاصله از جاده اصلی و دانش بنیان است و تاییدیه محیط زیست دارد و در بهسازی راه باید کمک‌کار کنیم که ظرفیت ۳۰ تن زباله سوزی را دارد.

نشست شورای اداری مازندران در گلوگاه بخشی از برنامه سفر یک روزه استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی به این شهرستان برای حل مشکلات مردم است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عاقبت تلخ پسر بروس لی!