از کشف یک غار جدید تا اعزام امدادگران ایلامی به آبادان


از کشف یک غار جدید تا اعزام امدادگران ایلامی به آبادان

ایلام - ایرنا - کشف یک غار جدید، نفوذ توده غلیظ گرد و غبار، اعزام تیم های امدادی و عملیاتی به آبادان و تیراندازی در پتروشیمی دهلران از اخبار مهم استان ایلام در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، در جریان تعریض مسیر ایلام - مهران کارگران هنگام احداث تونل متوجه یک حفره در دل کوه می شوند و در با ورود به داخل این حفره متوجه وجود یک غار جدید می شوند که به علت انفجار برای حفر تونل برخی از قندیل های آن فرو ریخته است.

اطلاعات تکمیلی زمین شناختی، طول و عرض غار، وجود موجودات زنده احتمالی و سایر موضوعات مرتبط با این غار جدید نیازمند مطالعات و بررسی های بیشتر است.

در جریان ریزش برج متروپل آبادان تیم های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی اورژانس و آتش نشانی با اعزام نیرو و ادوات به آبادان اعزام شدند.

هفته گذشته بازهم استان ایلام درگیر نفوذ توده گرد و غبار غلیظ شد و غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسید و این توده تمام استان را تحت تاثیر آلودگی هوا و کاهش دید افقی قرار داد و موجب لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و ادارات شد.

هفته پیش یک فقره تیراندازی توسط افراد ناشناس در پتروشیمی دهلران موجب جراحت یکی از کارکنان بخش حراست این شرکت از ناحیه صورت شد که فرد حادثه دیده جهت مداوای تکمیلی به بیمارستان اعزام شد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه به حادثه تلخ فروریختن برج متروپل آبادان و ساخت و همچنین سازهای بدون مجوز در استان اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای نامناسب در استان ایلام انجام می شود و گزارش‌های ناخوشایندی در این زمینه به گوش می رسد که به مسوولان مربوطه، شهرداران، اعضای کمیسیون ماده پنج و شورای شهر تذکر داده شد و برخی به خاطر منافع شخصی خود در کوچه‌های بن‌بست و جاهای باریک و جاهایی که امکان امدادرسانی ندارد مجوز ساخت و ساز می دهند و دلال هایی هستند که در این ساخت و سازها بهترین سود را به جیب می‌زنند و کمترین بودجه به حساب شهرداری واریز می کنند که باید بررسی شود چرا که این ساخت و سازها امکان امدادرسانی آنها وجود ندارد چنانچه دچار حریق یا حادثه شوند باید در آتش بسوزنند و زیر آوار بمانند.

قدرت اله طمیمیان مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند در نشست بررسی طرح منطقه آزاد مهران گفت: با توجه به مشکلات قضایی که منطقه ویژه اقتصادی مهران، نباید اجازه داد، مسایل آن به منطقه آزاد متصل شود زیرا باعث طولانی شدن فرآیند اجرا می شود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام با انتقاد از تعداد زیاد پروژه‌های نیمه کاره استان، گفت: مهم ترین اولویت دولت سیزدهم در استان تا پایان سال‌جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و اعتماد مردم به دلیل عدم اجرای پروژه های عمرانی در زمان مقرر کاهش یافته است که با تکمیل پروژه های نیمه تمام این اعتماد باید دوباره بازسازی شود و توجه و نظارت بر اجرای پروژه ها که با اهمیت بالا اجرا می شود باید در اولویت باشد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در ادامه سفرهای شهرستانی خود، هفته گذشته میزبان شهرستان دره شهر بود و از طرح های این شهرستان بازدید به عمل آورد و در این سفر بیش از ۷۲ میلیارد تومان به حوزه های زیرساختی، کشاورزی و راهسازی شهرستان دره شهر اختصاص یافت و برای تکمیل سد مخزنی سیکان با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی که پیمان سپاری آن سال ۸۹ انجام شده چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان