استاندار: پنج آسیب اجتماعی یزد به صورت ریشه‌ای واکاوی شود


استاندار: پنج آسیب اجتماعی یزد به صورت ریشه‌ای واکاوی شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: باید پنج آسیب اجتماعی عمده که استان را با چالش مواجه می‌کند به صورت ریشه‌ای واکاوی شود.

به گزارش شنبه روابط عمومی بهزیستی استان، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل اورژانس اجتماعی بهزیستی افزود: اندیشمندان و صاحبنظران باید بنشینند و فکر و مطالعه و ارزیابی و تحلیل کنند که کجا اشتباه می رویم، ریل‌گذاری صنعت و ریل‌گذاری فرهنگی ما کجا مشکل داشت و تأثیرش روی بحث آسیب های اجتماعی و مهاجرت چیست.

وی اظهار کرد: کارگروه فرهنگی اجتماعی نیاز به اتاق فکر دارد که در آن متخصصان شامل جامعه شناس، روانشناس و کارشناس دینی حضور داشته باشند.

فاطمی تصریح کرد: مسائل مطرح شده علت نبود بلکه معلول بود و ما باید در حوزه درمان، مقابله و بازتوانی کار کنیم در واقع مخاطبی پیش روی ماست که به آسیب ها دچار شده اند و آسیب ها را نمی توان رها کرد.

استاندار یزد گفت: مرحله پیش بینی و پیشگیری را هم باید در اولویت هایمان داشته باشیم تا در آخر، این مشکلات و معضلات را نداشته باشیم.

وی با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران افزود: نزدیک به ۱۷ صفحه این تصویب نامه در حمایت بهزیستی و مددجویان تحت پوشش آنهاست.

استاندار یزد تمام دستگاه های پیوست این تصویب نامه را موظف به همکاری با بهزیستی کرد و گفت: تمام دستگاه های پیوست این تصویب نامه موظفند در قالب کارگروهی که با محوریت استان تشکیل می شود ظرف مدت یکماه در همه مسائل پیشگیری، درمان و مقابله، حداکثر همکاری را که متناسب با ظرفیت استان قابل انجام است در قالب سند عملیاتی و حمایتی استان از مجموعه بهزیستی داشته باشند.

فاطمی با بیان اینکه وظیفه بهزیستی برداشتن هربار به زمین مانده نیست؛ تصریح کرد: بار هر مجموعه باید روی دوش خودش باشد و بهزیستی در وسط میدان نباید احساس تنهایی و خلأ کند و احساس کند که این همه بار روی دوش خودش است بلکه باید این بار توزیع شود.

وی افزود: وظیفه کارگروه استان این است که بار هر مجموعه را در قالب ظرفیت ها و توانمندی هایی که دارد روی دوش خودش بگذارد.

استاندار یزد ضمن تشکر از خانواده بهزیستی استان یزد اعم کارکنان و نهادهای مردم نهاد و خیریه همسو با این سازمان گفت: کار کردن در برخی ادارات علاوه بر تکلیف قانونی و اداری علاقه، عشق و ایمان به کار می خواهد یکی از آنها بهزیستی است.

وی خاطرنشان: بهزیستی با بالغ بر صد ماموریت قبل از تولد تا وفات همه شئون زندگی را در برمی گیرد و حقیقتاً نگاه ما به این اداره کل باید یک نگاه ویژه ای باشد.

فاطمی مشارکت اجتماعی را یکی از ماموریت ها و رسالت های بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد: این شرح ماموریت ها صرفاً با توان مجموعه اداری حل شدنی نیست؛ حتماً مشارکت آحاد جامعه را می طلبد و یکی از هنرهای سازمان بهزیستی باید مشارکت پذیری مردم باشد که بایستی به طور ویژه روی آن کار کنید.

وی با اشاره به وجود ثروت و افراد خیر در استان گفت: با وجود خیرین مشارکت جو می توان یزد را بدون فقر داشت و فقر مطلق را جمع آوری کنیم و استان را به گونه ای اداره کنیم که خیلی از معضلات وجود نداشته باشد اما همه این ها نیاز به برنامه دارد.

استاندار یزد همچنین خواهان تشکیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در حوزه اجتماعی شد و تصریح کرد: این شورا باید به مشارکت بخش خصوصی در حوزه آسیب های اجتماعی بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !