بهره‌برداری از 110 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در استان مرکزی


بهره‌برداری از 110 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بهره برداری از 110 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: راه اندازی نهضت خدمت رسانی تحت عنوان هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۴۵۰ طرح محرومیت زدایی اجرا شد که یکی از آنها تحویل ۲۰۰ مسکن به محرومین و اهدای ۳۵۰ سری جهیزیه بود.
وی ادامه داد: بیش از ۱۱۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی از ابتدای سال جاری تاکنون به بهره برداری رسیده و نهضت خدمت رسانی همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: رزمندگان اسلام در عملیات دفاع مقدس با تمرین مامی توانیم حماسه های بزرگی از جمله آزادی خرمشهر خلق کردند و امروز با الگوگیری از فتح خرمشهر می توان دستاوردهای زیادی خلق کرد و لذا ضرورت دارد حماسه هایی همچون فتح خرمشهر برای جوانان به خوبی تبیین شوند.
سردار کریمی با اشاره به شهادت سرتیپ دوم پاسدار صیاد خدایی گفت: شهید صیادخدایی از رزمندگان مدافع حرم حیات بابرکت خود را با اخلاص، گمنامانه و مجاهدانه در راه دفاع از امنیت و ارزش های اسلامی سپری کرد و ترور این رزمنده توسط دشمنان که نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر اقتدار انقلاب اسلامی است، قطعا بی پاسخ نمی ماند.
«علی صفری» افزود: در هفته جهاد کشاورزی سالجاری برنامه های متنوعی در دستور کارقرار گرفته که با محوریت دومین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر برگزار خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی یادمان شهید گمنام و بهره برداری از طرح‌ها در روز اجلاسیه از دیگر برنامه ها است.
وی ادامه داد: دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر از سری اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با شعار فرهنگ و مدیریت جهادی راهگشای گام دوم انقلاب در نیمه دوم خرداد ماه در اراک برگزار می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان در برگزاری اجلاسیه ها و کنگره شهدای استان مرکزی بسیار موفق عمل کرده و استفاده از تجربیات ارزشمند اجلاسیه ها در دستور کار دومین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اعلام آمادگی رزمندگان تعاون استان برای تبیین نقش تعاون در دفاع مقدس و شروع فعالیت های تبلیغی، ترویجی و تبیینی در این راستا، برگزاری اجلاسیه ایثارگران تعاون در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: کارگروه تعاون در ذیل ستاد کنگره از سال های گذشته فعالیت می کند که در این راستا کمیته های تعاون شهرستانی تشکیل می شود.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در دانشنامه دفاع مقدس تبیین نقش تعاون است و در این راستا تهیه کتاب تخصصی نقش تعاون در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به عروج آسمانی حاج «عباس آقایی» از رزمندگان ارزشمند دوران دفاع مقدس گفت: زنده یاد سرهنگ پاسدار عباس آقایی که به تازگی مرحوم شدند از رزمندگان تعاون بودند و اهتمام ویژه ای به تبیین حماسه های دفاع مقدس و خصوصا نقش تعاون داشتند.

وی بیان کرد: کلیه فعالیت های سالجاری در حوزه ایثار و شهادت با محوریت تحقق جهاد تبیین و با شعار راهبردی ما مقاوم هستیم برگزار می شود و خوشبختانه عملکرد استان در گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس مطلوب است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این نشست گفت: حضور عاشقانه جوانان در عرصه های دفاع از حرم و امنیت کشور و نقش آفرینی ها در سایر حوزه های مورد نیاز انقلاب اسلامی همچون جهاد علمی از دستاوردهای زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است و لذا باید به تقویت و ترویج این فرهنگ ارزشی اهتمام داشته باشیم.
سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» افزود: آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید مداقع حرم سعید مجیدی و گرامیداشت شهید اقتدار و صنعت دفاعی احسان قدبیگی با حضور اقشار مختلف مردم در پنج شنبه هفته جاری دوازدهم خرداد ماه برگزار می شود.
وی ادامه داد: اجرای سرود حماسی و انقلابی سلام فرمانده توسط دانش آموزان بسیجی، راه اندازی غرفه ویژه کودکان و اجرای سرود توسط نوجوانان، سخنرانی فرماندهان کشوری و خاطره گویی همرزمان شهید از جمله برنامه های اولین مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سعید مجیدی و گرامیداشت هفتمین روز شهادت احسان قدبیگی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان