خانه ادبیات انقلاب اسلامی فارس، جشنواره کن 2022 را محکوم کرد


خانه ادبیات انقلاب اسلامی فارس، جشنواره کن 2022 را محکوم کرد

شیراز-ایرنا-خانه ادبیات انقلاب اسلامی فارس با صدور بیانیه‌ای با اشاره به محتوای جعلی، دروغین و نفرت‌انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس»، جشنواره فیلم کن 2022 را به دلیل تقدیر از این فیلم و استفاده ابزاری از هنر محکوم کرد.

در متن بیانیه خانه ادبیات انقلاب اسلامی فارس که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درچند روز اخیر شاهد مرحله ای دیگر از شبیخون فرهنگی دشمن با بکارگیری ستون پنجم و افراد چندتابعیتی وهمراهی عناصر فاقد اندیشه و مسحور شعار سراسر فریب هنر برای هنر هستیم. اینکه امروز شیطان متوسل به کسانی می شود که فحشایشان به رسوایی کشیده است نشان از نهایت زبونی و درماندگی دارد.
در ادامه این بیانیه نوشته شده است: استیصال مروجین فساد به جایی رسیده است که ضوابط هنری خویش را زیرپا گذارده و به نحوی مشمئز کننده فیلم و هنرپیشه فاقد صلاحیت‌های هنری خودشان را برجسته می کنند تا به اهداف پوچ سیاسی دست یابند، و در این راستا از توهین به مقدسات صدها میلیون شیعه شرم نمی کنند، غافل از آن که خداوند برای اولیای خویش، عزت ابدی خواسته و نور حق خاموش شدنی نیست بلکه به وعده حق تکمیل و تتمیم خواهد شد.
اعضای خانه ادبیات انقلاب اسلامی فارس در این بیانیه ضمن محکوم کردن حرکت شنیع و کریه جشنواره کن در استفاده ابزاری از آنچه به دروغ هنر نامیده اند؛ از مدیران و متولیان سیاسی و امورخارجه و دلسوزان فرهنگی خواسته اند تا ضمن انجام اعمال و رویه‌های رسمی و قانونی در قبال عوامل خارجی؛ در رصد و برخورد قاطع با متجاهرین فاسد داخلی دقت و سرعت عمل داشته و مروجین فحشا و فساد را از بهره مندی امکانات دولتی و بیت المال منع کنند.
در این بیانیه آمده است: شایسته است مدعی العموم در مقابله با فحشا و اهانت به ساحت قدسی و ملکوتی امام رئوف به صورت جدی ورود نماید تا احساس خدشه‌دار شده شیعیان سراسر جهان التیام یابد.

پیش از این، سازمان سینمایی کشور نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محتوای جعلی و دروغین و نفرت‌انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری، اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید این فیلم را مغرضانه و سیاسی خواند.
در این بیانیه آمده است: سازمان سینمایی، ضمن محکومیت این اقدام جشنواره مذکور، و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری بر این نکته تاکید می‌کند که فرانسه و جشنواره فیلم کن می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دار شده میلیون‌ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشند و این لکه ننگ ضد فرهنگی را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند. در انتها مطئنیم که راه نورانی اسلام و جبهه حق در میان این آماج حملات فرهنگی بیش از پیش و متحدتر از قبل در سپهر فرهنگ و هنر خواهد درخشید.
به گزارش ایرنا، فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی - سوئدی به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش در آمد و روز شنبه در مراسم اختتامیه، زهرا امیرابراهیمی بازیگر نقش اول آن جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد را کسب کرد.
«عنکبوت مقدس» محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئد و دانمارک است و در اردن فیلمبرداری شده و ماجرای سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد را روایت می کند.
هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز