عضو مجلس اعلای اسلامی عراق: لغو ویزای بین ایران و عراق باعث ارتباط بیشتر مردم دو کشور می شود


عضو مجلس اعلای اسلامی عراق: لغو ویزای بین ایران و عراق باعث ارتباط بیشتر مردم دو کشور می شود

مشهد-ایرنا- عضو مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: لغو ویزای بین ایران و عراق که تاکنون به دلیل برخی مشکلات اداری و زیرساختی هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است، باعث ارتباط بیشتر مردم دو کشور می‌شود.

سید فرات الشرع روز دوشنبه و در حاشیه همایش بین‌المللی "گفت و گوی تمدنها،تکامل ملتهای اسلامی" در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دو کشور ایران و عراق دارای اشتراکات فراوان اسلامی، فرهنگی و تمدنی هستند و به همین دلیل حضور در این همایش برای ما همراه با خوشحالی و سرور بسیار است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری بیشتر این نوع همایش ها، در آینده شاهد ارتباطات بیشتر دو کشور به خصوص در حوزه های علمی باشیم.

این عضو پارلمان عراق اظهار کرد: همکاری های مشترک بین ایران و عراق فراوان است که می توان به مبارزه با داعش و کمک به عراق در مبارزه با نیروهای تکفیری اشاره کرد و اکنون باید این همکاری ها را در موضوعات علمی نیز گسترش داد.

وی با اشاره به ریشه های تمدنی و فرهنگی ایران و عراق گفت: بر همین اساس دانشجویان عراقی بسیاری تمایل دارند برای ادامه تحصیل در مدارج مختلف علمی، دانشگاه های کشور ایران و به خصوص فردوسی مشهد را انتخاب کنند.

همایش بین‌المللی "گفت و گوی تمدنها،تکامل ملتهای اسلامی" با حضور جمعی از استادان ایرانی و عراقی از امروز دوشنبه و به مدت ۲ روز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!