آینده‌نگری و توجه به مسائل علمی و فنی در اجرای پروژه‌ها الزامی است


آینده‌نگری و توجه به مسائل علمی و فنی در اجرای پروژه‌ها الزامی است

اردبیل - ایرنا _ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در اجرای پروژه‌ها و از جمله طرح‌های راه‌سازی توجه به مسائل علمی ، تخصصی و فنی الزامی است.

به گزارش ایرنا ، سیدکمال الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در جلسه شورای فنی استان افزود: اجرای مسیر و باند دوم نیر _ سراب از جمله پروژه‌هایی است که باید مطالعات دقیق و کارشناسی با لحاظ تمام موارد فنی ، مسائل اجتماعی ، اقتصادی و ژئوپلتیکی در آن انجام گیرد.

وی انتخاب مسیر امن و دارای مطالعات مهندسی و فنی برای جاده نیر _ سراب را مورد تاکید قرار داد و خواستار بررسی و تعیین تکلیف این مورد از سوی دستگاه متولی و همکاری مشاور طرح تا دو هفته آینده شد.

معاون استاندار اردبیل در ادامه توجه به مقررات ملی ساختمان برای جلوگیری از مخاطرات را ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است افرادی که مستقیما در ساخت و ساز و نظارت و اجرا دخیل هستند، به صورت جدی پیگیر موضوع باشند.

میرجعفریان اظهار کرد: چنانچه نکات ایمنی و استانداردهای فنی در پروژه‌هایی که کاربری عمومی دارند، رعایت نشود ، مردم می‌توانند پیگیری‌های مربوطه را از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی انجام دهند.

وی گفت: پروژه‌های اجرا شده باید پشتوانه علمی و فنی محکمی داشته باشد و تمامی ارکانی که در ساخت و ساز و نظارت نقش دارند ، باید با حضور میدانی بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

معاون استاندار اردبیل در ادامه بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ایده‌های ثبت شده دانش‌بنیانی ، کاربرد این ایده‌های ثبت شده را در کاهش هزینه‌های اضافی و جلوگیری از تکرار حوادث حائز اهمیت دانست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لحظه دستگیری عامل خودکشی زهره فکور صبور / این مرد از خانم بازیگر اخاذی غیر اخلاقی...