همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان آغاز شد


همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان آغاز شد

کاشان - ایرنا - نخستین همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان روز سه‌شنبه به صورت حضوری و مجازی در سالن قریب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در همایش ۲ روزه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد پژوهش‌های کاربردی (میدانی و کتابخانه‌ای) افزون بر ارایه مقاله‌ها از کتاب "ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر" نیز رونمایی می‌شود.

دبیر علمی این کنگره، امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ۸۳ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد، افزود: ۴۰ مقاله (۱۸ سخنرانی و ۲۲ پوستر) برای ارایه در کنگره پذیرفته شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی دانست و افزود: اجرای این دستور خداوند سبحان موجب دوری آسیب‌ها در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اساس فلسفه قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، اضافه کرد: اصل این فریضه الهی مقابله با گناه در جامعه است.

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر، گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و تمام شهیدان، اقتدار و امنیت این نظام مقدس را از برکت خون شهدا دانست و بر تبیین هدف شهیدان و ادامه راه آنان تاکید کرد.

وی ادامه داد: خون شهیدان، باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شد، از این رو همه مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره در مسیر هدف‌های شهیدان حرکت و به دنبال تحقق اهداف والای آنها گام برداریم.

حجت‌الاسلام شاه‌فضل اظهار داشت: هر زمانی موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می‌شود بسیاری از مصادیق آن فراموش و فقط به پوشش و بدحجابی پرداخته میشود و بقیه معروف‌ها منکرها مورد توجه قرار نمی‌گیرند

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه‌ها و مصادیق باید مورد توجه قرار گیرد و احیا شود.

نخستین برنامه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان، با تجدید میثاق با شهیدان گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی این شهر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری