چرا قرار است چهار عضو هیئت ریسه عزل بشوند؟/ طالقانی: بنیادی‌فر چرا اینجاست؟


چرا قرار است چهار عضو هیئت ریسه عزل بشوند؟/ طالقانی: بنیادی‌فر چرا اینجاست؟

چرا فدراسیون فوتبال انقدر نابسامان است؟ چرا شرایط به شکلی است که اطلاعات افراد به مطبوعات می‌رود؟ آیا درست است که ما این اطلاعات را به مطبوعات بدهیم؟

به گزارش ورزش سه، کاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان در مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان منتقد جدی حاضر شد و با لحنی تند سوالاتی را از اعضای هیئت رئیسه و سرپرست فدراسیون فوتبال مطرح کرد که بخشی از صحبت های او باعث اعتراض موعود بنیادی‌فر نیز شد.
متن کامل حرف‌های او پیش از آغاز رای گیری برای عزل چهار عضو هیئت رییسه را بخوانید:

* همه ما عضو یک خانواده هستیم
فوتبال نیاز به آرامش دارد و انشاالله بتوانیم آرامش را به فوتبال بازگردانیم. اینکه ما نامه نوشتیم و به آقایان اعتراض کردیم و استیضاح کردیم این نیست که اگر بنده یا همکاران من اعتراضی دارند به عنوان جبهه گیری دو طرف به عنوان دشمن محسوب می‌شود. اینجا یک خانواده است و این خانواده می‌تواند مسئولین خودش را سوال و جواب بکند و در مجموع خود مجمع است که تصمیم می‌گیرد کدام صحیح است و کدام نا صحیح. این عمل بسیار خوب است و انشاالله بتوانیم همین را تداوم بدهیم.

* آقایان ما را در جریان مسائل قرار ندادند
آقای سید حسینی اشاراتی کردند. یکی اینکه اعضای هیئت رئیسه تصمیمی گرفتند که باید بعضی از اعضا و حتی تمام‌ مجمع را با خبر می‌کردند و توضیح می‌دادند که ما قرار است فلان تصمیم را بگیریم و فلان کار را انجام بدهیم اما این عمل انجام نشد. اعتراض ما نسبت به آقایان این است که شما با ما صحبتی نکردید و به ما نگفتید موضوع چیست‌ ما خودمان تحقیق کردیم و به مسائلی رسیدیم که توانستیم پیگیری کنیم.

* چرا مجمع را زودتر برگزار نکردیم؟
یکی از مسائل همین مصوباتی است که ما الان می‌گوییم وعده ها عقب افتاد. چرا مجمع را سال گذشته نتوانستیم برگزار کنیم. آقایان شما اعضای هیئت رئیسه و نماینده های ما هستید و باید مسائل مالی فدراسیون و ‌.‌.. را پیگیری می‌کردید. اگر چیزی از طرف من به امضا نرسیده بیاورید سوال و جواب کنید و بپرسید چرا امضا نمی‌کنی. باید جلسه مجمع را برگزار می‌کردید. رئیس فدراسیون نمی‌خواست به هر نوعی جلسه را برگزار کند؟ در قانون این ظرفیت وجود دارد که غیر از تذکر دادن، خودشان بتوانند این کار را به انجام برساند. این دومین سوال ما است.

* نباید بحث های مالی در مطبوعات مطرح شوند
ما این همه جلسه هیئت رئیسه داشته‌ایم و خروجی هایی داشته است. چرا فدراسیون فوتبال انقدر نابسامان است؟ چرا شرایط به شکلی است که اطلاعات افراد به مطبوعات می‌رود؟ آیا درست است که ما این اطلاعات را به مطبوعات بدهیم؟ دلیلی ندارد. بحث های مالی در خود خانواده است و قرار نیست ما مطرح‌ کنیم. ما اینهمه مصوبات داشتیم؛ این نابهنجاری از چیست؟ این جلسات که ما ۹ بار در سال داریم ثمره اش این است که ما می‌بینیم؟ این خیلی بد است. سوال ما این است که چرا شما نتوانستید یک اداره خوب انجام بدهید که ما به این شکل به اینجا نرسیم.

* چرا بازی با لبنان در مشهد برگزار شد؟
مسئله بعدی ما مشهد است؛ مسابقه فوتبالی که می‌توانست در تهران برگزار شود چرا به مشهد بردند؟ آن هم در زمانی که آنجا شلوغ است و برای اولین سال آزاد کرده بودند که مردم به زیارت بروند و ما هم مسابقه تیم ملی را به آنجا بردیم. با توجه به حساسیتی که وجود دارد و الان نمی‌خواهم عنوان کنم، آن شرایط را به وجود آوردیم که باعث نقد و اعتراض مردم شد. در خصوص بانوان به آن شکل عمل کردیم، قرار بود بیشتر از ۳۰۰۰ بلیت فروشی نکنیم اما غالب بر ۱۰۰۰۰ بلیت فروخته شده است. چرا؟ گفتند کسان دیگری از بیرون فروخته‌اند. اینطور نبوده است. طبق اطلاعاتی که به من داده‌اند بالای ۱۰۰۰۰ بلیت فروخته شده است. این شرایط در مشهد ایجاد شد که به سادگی از آن گذشتیم. جبهه گیری نیست؛ بحث آبرو و حیثیت فدراسیون فوتبال است. اعتراض من به عنوان یک عضو است که چرا شما باید بازی را به جایی ببری که این مشکلات به وجود بیاید.

* منابع مالی سفر ده نفر از کجا تامین شده است؟
بحث دیگری که آقای دکتر هم اشاره کردند بحث مالی بود که شما با توجه به مشکلات مالی آیا ده نفری که به شما عنوان کردند بیاورید، آیا اجباری بوده که این ده نفر را ببری؟ و اگر باید ده نفر را می‌بردی تامین مالی اش از کجا بوده است؟ شما الان برای دادن پول عضوگیری استان ها در مضیقه هستی. پولی که خود ما دادیم و باید ۵۰ درصد آن را برگردانی را ندادی و مسائل دیگری که تعهدات فدراسیون فوتبال است‌. سوال ایجاد می‌شود که شما چطور این کار را انجام دادی؟

* بنیادی‌فر بر چه اساسی دعوت شده است؟
مسئله بعدی یک سوال از جناب آقای دبیرکل و جناب آقای رئیس است. شما برای انتخاب افراد در مجمع یک شاخصه هایی دارید. رئیس هیئت، رئیس باشگاه، داوران و بازیکنان مشخص هستند. سوال این است که بالا ترین فرد در رنکینگ داوران ما چه کسی است؟ اول آقای فغانی است، بعد آقای منصوری و سپس آقای ابوالفضلی. چرا آقای بنیادی‌فر انتخاب شدند؟ آقای بنیادی‌فر داور خوبی است اما چه اساسی انتخاب شده‌اند؟

* مسئولیت رئیس هیئت فوتبال در هیئت است
بحث بعدی من بحث حقوق گرفتن بعضی از اعضای هیئت رئیسه است. آقایان منِ رئیس هیئت وقتی رئیس هیئت هستم، مسئولیتم آنجاست. چطور می‌توانم در آن واحد با فدراسیون فوتبال هم قرارداد ببندم؟ قرارداد با من ببندند و حقوق هم بدهند. با توجه به اینکه حق الزحمه ای هم به هیئت ها داده می‌شود، یک فرد دو حقوق می‌گیرد. منظورم با آقای اصولی و آقای حیدری است که روشن است من مسائل مالی را دراختیار دارم که به امضای خزانه دار رسیده است‌.

* براتی استعفا داد اما چهار ماه حقوق گرفت
بحث بعدی ما با آقای براتی است. آقای براتی دارای مجوز وکالت است. ایشان وقتی وکالت دارند نمی‌توانند جایی استخدام شوند یا قرارداد ببندند. با ایشان ماهی ۲۳ میلیون تومان قرارداد بسته شده و بیمه عمرش هم پرداخت شده است. چگونه است؟ برای من سوال است که با توجه به اینکه شغل ایشان آنجا است، اگر هم قرار باشد به کار گرفته شود باید به صورت پاره وقت و مشاوره ای باشد. اگر مشاوره است با وضعیتی که داریم باید ماهی ۲۳ میلیون بگیرد؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محرومیت ماساژور و پزشک/ فرد مشکوک بازی حساس پرسپولیس کشف شد!