کدام محصولات ضدجوش نباید با هم مصرف شوند؟!


جوش یکی از دغدغه های همیشگی پوستی است که در دوره نوجوانی و بلوغ تشدید می شود. راه های زیادی وجود دارد که بتوانیم از بروز جوش جلوگیری کنیم و یا در صورت ایجاد آن را در مدت زمان کمتری از بین ببریم.

جوش یکی از دغدغه های همیشگی پوستی است که در دوره نوجوانی و بلوغ تشدید می شود. راه های زیادی وجود دارد که بتوانیم از بروز جوش جلوگیری کنیم و یا در صورت ایجاد آن را در مدت زمان کمتری از بین ببریم.

محوصلات ضدجوش صورت مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام تاثیرات مختلفی روی جوش دارند. در برخی مواقع بروز جوش با مصرف کرم و لوسیون های موضعی رفع نمی شود و نیازمند مصرف دارو تحت نظر متخصص است. گاهی اوقات نیز با مصرف چند کرم ساده می توانیم جوش ها را بهبود ببخشیم.

موضوع بحث امروز ما این است که کدام یک از ضدجوش صورت با یکدیگر مغایرت دارد؟

تا پایان مطالب ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

کدام محصولات ضدجوش نباید با هم مصرف شوند؟!

کدام ضدجوش ها را نباید همزمان استفاده کرد؟

امروزه افراد به پوس خود اهمیت بیشتری می دهند و با خرید محصولات مراقبتی پوست سعی می کنند پوست خود را سالم تر نگه دارند. وجود برخی از محصولات پوستی در روتین پوستی ما واجب است، مانند: ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده و آبرسان و غیره.

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه باشد قطعا محصولات ضدجوش مختلفی در کمدتان دارید. لازم است بدانید که مصرف هر ضدجوشی واجب نیست و گاهی اوقات مصرف همزمان چندین ضدجوش صورت می تواند آسیب زا باشد.

گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید، رتینول، سالیسیک اسید و ... جز گروه ضدجوش صورت محسوب می شوند که می توانند به تنهایی تاثیرات خوبی بر روی جوش یا جای جوش داشته باشند. داشتن تمامی ضدجوش صورت موجود در بازار واجب نیست، درست است که داشتن محصولات مراقبت پوستی خوب است ولی گاهی خرید دو محصول با کارکرد مشابه ضرر است.

نکته ای که در استفاده از کرم، ژل و لوسیون های پوستی مهم است، استفاده به اندازه و منظم آن هاست. در واقع اگر شما محصولات بسیار زیاد و متنوعی را همزمان مصرف کنید، تاثیر خیلی زیادی روی پوست نمی بینید بلکه ممکن است مشکلات پوستی برای خود ایجاد کنید. در ادامه مطالب می خواهیم بگوییم که کدام ضدجوش ها را نباید همزمان و با یکدیگر مصرف کرد.

*رتینول ها و اسید هیدروکسی آلفا ها(AHA)

رتینول ها و آ اچ آ ها دارای خاصیت یکسانی هستند، یعنی هر دو لایه بردار پوست اند. زمانی که از محصولات پوستی استفاده کنید که این دو ماده را با هم داشته باشند، پیش از حد پوست خود را لایه برداری می کنید.

لایه برداری بیش از حد پوست اصلا خوب نیست؛ باعث می شود پوست حالتی قرمز، مستعد خارش، بشدت حساس و پوسته پوسته داشته باشد. همچنین اگر AHA و رتینوئید ها اسید شوند، پایداری خود را از دست می دهند در نتیجه هیچ تاثیری روی پوست نمی توانند داشته باشند. پس بیاد داشته باشید که مصرف این دو محصول ضدجوش صورت می تواند خطرناک و آسیب زا باشد.

*اسید سیتریک ها و سایر لایه بردارهای پوست

اسید سیتریک یکی از مواد اصلی موجود در فرمولاسیون مرطوب کننده هاست. همانطور که می دانید مصرف مرطوب کننده جز واجبات است که نباید آن را قطع کنیم.

اگر از لایه بردارهای پوستی استفاده می کنید در زمان خرید مرطوب کننده دقت فرمایید و مدلی را انتخاب کنید که حاوی اسید سیتریک نباشد. استفاده همزمان این دو ماده باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند: قرمزی و افزایش حساسیت پوستی می شود.

کدام محصولات ضدجوش نباید با هم مصرف شوند؟!

*رتینوئیدها و ضدجوش های شامل اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید جز گروه BHA می باشد که همانند AHA یکی ضدجوش صورت محسوب می شود. مصرف همزمان این دو ضدجوش صورت خطرناک است و می تواند تمامی آسیب های ناشی از مصرف رتینول ها و AHA را بدنبال داشته باشد.

*رتینول ها و بنزوئیل پراکساید

گاهی مصرف همزمان دو ضدجوش صورت بصورت همزمان آسیبی بدنبال نداشته ولی اثر یکدیگر را خنثی می کنند. به گونه ای که انگار هیچ کدام را مصرف نکرده اید. طبق تحقیقات صورت گرفته بدست امده که مصرف همزمان رتینول ها و بنزوئیل پراکسایدها سبب خنثی سازی عملکرد هر دو شده و این دو ضدجوش صورت نمی توانند اثرات خود را بروز دهند.

*ویتامین C و AHA

ویتامین ث یکی از محصولات پرطرفدار پوستی است، زیرا باعث روشن کردن پوست صورت می شود. در بسیاری از محصولات پوستی و کرم ها نیز از این ویتامین استفاده می شود. مصرف همزمان ویتامین C و ضدجوش صورت AHA ممنوع است؛ آلفا هیدروکسی اسیدها می توانند مقدار PH ویتامین ث را تغییر دهند. تغییر PH باعث ناپدار شدن ویتامین ث می شود که درنتیجه خاصیت آنتی اکسیدانی اش از بین می رود.

برای حل این مشکل در زمان مصرف AHA باید از آنتی اکسیدان های موثرتری مانند: چای سبز یا رسوراترول استفاده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در بخش های بالا خواندیم مصرف بیشتر محصولات پوستی مختلف به معنای اثرگذاری بیشتر نیست. پیش از مصرف و خرید هر محصول پوستی با پزشک یا مشاوره پوستی داروخانه صحبت کنید تا از هرگونه اثرسو پیشگیری کرده باشید. امیدواریم از خواندن مطالب بالا لذت برده باشید.

کدام محصولات ضدجوش نباید با هم مصرف شوند؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا