روایتی تازه از دختر آبی؛ پرونده سحر خدایاری به کجا رسید؟/ چندین مسئول محکوم شدند


روایتی تازه از دختر آبی؛ پرونده سحر خدایاری به کجا رسید؟/ چندین مسئول محکوم شدند

پیشینه ماجرا به دیدار فوتبال استقلال و العین در اسفند 97 برمی‌گردد؛ در آن‌روزی سحر خدایاری از قم عازم تهران شد و سعی کرد با پوشیدن کلاه و پالتو وارد ورزشگاه شود، اما این اتفاق رخ نداد و ماموران در‌های ورودی به او اجازه ورود ندادند. هنوز فوتبال شروع نشده‌بود که سحر را به کلانتری وزرا می‌برند و با خانواده‌اش تماس می‌گیرند که فردا مراجعه کنند...

آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقرزاده: درست در ۲۱ اسفند ۹۷، دختری ۲۸ ساله از قم عازم تهران شد، موهایش را زیر گلاه‌گیس بُرد، کلاه آبی به سر کرد، روی پیراهن تیم محبوبش پالتو بلندی پوشید و رهسپار استادیوم آزادی شد تا طلسمی تاریخی را بشکند و دیدار تیم محبوبش را از نزدیک تماشا کند؛ «سحر خدایاری» معروف به دختر آبی اگرچه آن‌روز به سکو‌های آزادی نرسید، اما نامش ماندگار شد و حالا در قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر ایران بار دیگر نام و یادش بر سر زبان‌ها افتاد و حتی هواداران این تیم در بازی پایانی استقلال و جشن قهرمانی یک صندلی را به احترام او خالی کردند. پرونده خودسوزی و مرگ یکی از معروف‌ترین هوادارن تیم استقلال، اما چه جزئیاتی داشت و به کجا رسیده است؟ در تازه‌ترین خبر، پدر سحر خدایاری در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز، جزئیاتی تازه از این پرونده و محکومیت قضایی برخی عوامل می‌گوید.

ماجرای یک خودسوزی خبرساز

پیشینه ماجرا به دیدار فوتبال استقلال و العین در اسفند ۹۷ برمی‌گردد؛ در آن‌روزی سحر خدایاری از قم عازم تهران شد و سعی کرد با پوشیدن کلاه و پالتو وارد ورزشگاه شود، اما این اتفاق رخ نداد و ماموران در‌های ورودی به او اجازه ورود ندادند. هنوز فوتبال شروع نشده‌بود که سحر را به کلانتری وزرا می‌برند و با خانواده‌اش تماس می‌گیرند که فردا مراجعه کنند. «چهارشنبه خانواده از قم به تهران می‌آیند، ماموری در کلانتری می‌گوید با یک تعهد آزاد می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد»؛ این روایت خواهر سحر خدایاری از پرونده است که حدود یک‌سال پیش در گفت‌وگو با نویسنده این گزارش مطرح شده است. او که خواهر بزرگ‌تر سحر و با تحصیلات روانشناسی است، درباره ادامه این اتفاق هم گفته بود: «صبح چهارشنبه در دادسرا خانم قاضی به پدرم گفت برایش وثیقه ۵۰میلیونی صادر می‌کنم. هرچقدر اصرار کردیم و گفتیم از شهرستان می‌آییم، فایده‌ای نداشت. حتی همان‌روز سحر تهدید می‌کند اگر زندان برود خودش را می‌کشد، اما دادیار توجهی نکرد.»

روایتی تازه از دختر آبی؛ پرونده سحر خدایاری به کجا رسید؟/ چندین مسئول محکوم شدند

خواهر دخترآبی می‌گوید که خواهرش آن‌روز به زندان منتقل شد و توضیح می‌دهد: «خواهرم را به بند متهمان قتل فرستادند؛ با کسانی بود که یک نفر شوهر و یک نفر هم فرزند خودش را کشته بود. مامور زندان سحر را فقط دو بار دیده بود. وقتی برای آزادیش رفتم گفت خواهرت افسرده است؟ او با دوبار دیدن متوجه شد، اما دادیار این را نفهمید... سحر در تمام بازداشت یک لقمه هم غذا نخورد. بعد از آزادی هم شب‌ها بیدار بود و روز می‌خوابید: «یه بار التماسش کردم که نکن. گفت من شبا بیدار می‌مونم که گریه‌م رو نبینید.» چندروز بعد، اما سحر از زندان با وثیقه آزاد می‌شود، اما همچنان موبایل و برخی وسایلش را تحویل نگرفته بود. شهریور ۹۸، سحر خدایاری بی‌آنکه به خانواده خود اطلاع دهد برای دریافت موبایل و پیگیری پرونده عازم تهران می‌شود. حتی خانواده هم نمی‌داند که دختر آبی تصمیم خودسوزی را گرفته‌بود یا اینکه در حوادث آن روز ناگهانی به چنین کاری دست می‌زند.

پدر دختر آبی: تعدادی از مقصران محکوم شدند

پس از درگذشت دخترآبی در بیمارستان شهید مطهری تهران، ابراهیم رئیسی، رئیس وقت دستگاه قضا به خانواده خدایاری وعده پیگیری پرونده و برخورد با متخلفان احتمالی را داد که حالا و براساس توضیحات پدرش در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز»، این پرونده به سرانجام رسیده و برخی متخلفان، محکوم شده‌اند. او می‌گوید برای قاضی کشیک و چند نفر دیگر پرونده تشکیل شده که تعدادی از آن‌ها محکوم شده‌اند. آقای خدایاری در این گفتگو به مصاحبه‌های پیشین‌اش با صدواسیما هم اشاره می‌کند و بار دیگر همان سخنان را تایید و تکرار می‌کند. او درباره مطرح‌شدن دوباره نام دخترش پس از قهرمانی استقلال هم موارد مشابهی را مطرح می‌کند و می‌گوید «اگر این یادآوری‌ها در خدمت نظام باشد، ارزش دارد.»

اگرچه گفت‌و‌گوی مفصل «آفتاب‌نیوز» با پدر سحر خدایای در روز‌های آتی منتشر می‌شود اما به‌طور خلاصه او جزئیاتی از روند شکایت و بررسی پرونده در این گفتگو مطرح می‌کند و بار دیگر هم مواردی در نقد رفتار دختر آبی به زبان می‌آورد؛ مواردی که حتی با مخالفت دیگر اعضای خانواده خودش هم روبه‌رو شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه