مدیرکل ارشاد گیلان: رضوانشهر نقطه اتصال دین و اقوام است


مدیرکل ارشاد گیلان: رضوانشهر نقطه اتصال دین و اقوام است

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: رضوانشهر نقطه اتصال دین و اقوام است و عنوان شهر بهشت، زیبنده این شهرستان است.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگارایرنا از رضوانشهر، رضا ثقتی در اولین جشنواره بزرگ فرهنگی و تقویت باورهای مذهبی مردمی غرب گیلان که در رضوانشهر برگزار شد، افزود: حضور جمعیت بسیار زیادی از هنرمندان و سایر اقشار از مناطق مختلف غرب گیلان در رضوانشهر، یک عزت و شکوه بزرگی است که نام این منطقه را بلند آوازه می کند.

وی با بیان این که رضوانشهر نقطه اتصال دین و اقوام است، گفت: عنوان شهربهشت، زیبنده این شهرستان و مردمان بسیار خوب این خطه است که با داشتن طبیعت و مناظر بسیار زیبا همچون نگینی سبز در قلب استان گیلان می درخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: دولت سیزدهم دارای یگ گفتمان ویژه ای که مردم مداری، پاک دستی، عدالت محوری و حرکت جهادی ادبیات و رویکرد آن بعنوان دولت مردمی است که کارها را به دست اهل آن سپرده است و مردم امروز خودشان اداره امور را بر عهده دارند و دولت نقش نظارت و پشتیبانی را عهده دار است.

ثقتی بیان کرد: کسانی که باقصد ضربه زدن به قدرت جمهوری اسلامی، سعی در برهم زدن وفاق و اتحاد بین مردم را دارند از طریق قدرت رسانه ای دشمن اقدام به هویت زدایی و اعتبار زدایی در سطح جامعه هستند و در قدم اول جوانان ما را هدف گرفته اند.

وی افزود: امروز دشمن با القاعات غلط خود، سعی می کند که جوانان ما را در مقابل باورهای دینی و ارزش های جامعه قرار دهد و این درحالی است که امروز ما شاهد حضور بسیار چشمگیر جوانان در این مکان و فضا هستیم و همین حضور، تمام تلاش دشمن را بی اثر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم امروز منتظر عمل و نتیجه کار از سوی مدیران هستند، گفت: در دولت سیزدهم هیچ مدیری نباید بی تفاوت باشد و میدان کار و خدمت برای همه مهیا است و مردم از شنیدن حرف و وعده های بدون عمل خسته شده اند و امروز بیشتر از هر زمانی منتظر عمل و کار از سوی مدیران هستند و برپایی چنین جشنواره هایی لازم و تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه امسال هفته فرهنگ و هنر رضوانشهر را برگزار خواهیم کرد، افزود: طبق پیش بینی ها، تاریخ این هفته فرهنگی بر مبنای یک اتفاق مهم رغم خواهد خورد و از مفاخر، اساتید و بزرگان این شهرستان در مرکز استان تجلیل می شود و به هنر و سابقه فرهنگی رضوانشهر افتخار می کنیم.

ثقتی ادامه داد وجود آرامگاه و حرم مطهر عارف بزرگ سید شرفشاه دولایی در این شهرستان، که پدر شعر گیلکی محسوب می شود، شاعر قرن هشتم هجری است و نخستین شاعر گیلانی است که به گیلکی شعر گفته و دیوان اشعاری از خود به جا گذاشته است که در موزه بخارست نگهداری می شود.

همچنین مدیر مؤسسه فرهنگی کرشمه در رضوانشهر گفت: امروز با کمک و همراهی مردم خوب و هنرمندان، اولین جشنواره بزرگ فرهنگی و تقویت باورهای مذهبی مردمی غرب گیلان، در این شهرستان برگزار شد.

پرویز شفاعتی افزود: طراح و مجری این جشنواره بزرگ فرهنگی، موسسه فرهنگی هنری کرشمه است که با همکاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، فرمانداری و شهرداری های رضوانشهر و پره سر و با حمایت های گرم جامعه هنرمندان و مردم خوب این منطقه برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره فرهنگی که با هدف تقویت باورهای دینی مردم این مناطق برگزار شد، در ارتقای روحیه نشاط اجتماعی و شادابی مردم نیز موثر است.

مدیر مؤسسه فرهنگی کرشمه، حراست از هویت دینی و تعالی فرهنگی را از مهم ترین اهداف این جشنواره بر شمرد و گفت: رضوانشهر با داشتن مردمانی بسیار خوب و مهربان و تنوع قومی، زبانی و مذهبی، از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی برخوردار است که به برگزاری این جشنواره کمک می‌کند.

شفاعتی افزود: طراوت اجتماعی در جامعه یکی دیگر از رسالت‌های مسئولان است که باید در محیط‌های مناسب برنامه‌هایی فرح‌بخش و شاد با رعایت همه موازین قانونی و شرعی برای مردم اجرا شود.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غربی مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403