متروپل، قتلگاه پنج دانش‌آموز آبادانی و خرمشهری


متروپل، قتلگاه پنج دانش‌آموز آبادانی و خرمشهری

اهواز - ایرنا - پنج دانش‌آموز آبادانی و خرمشهری در حادثه ریزش ساختمان متروپل جان خود را از دست دادند و به همراه تمام آرزوهایی که برای آینده داشتند زیر آوار دفن شدند.

به گزارش ایرنا ، با آوار شدن ساختمان متروپل آبادان، آینده و آرزوی افراد زیادی خراب شد، به ویژه دانش آموزان کودک و نوجوانی که هزاران آرزو و امید داشتند، اما حق زنده ماندن از آنها گرفته شد و برای همیشه داغ آنها بر سینه آبادان و خرمشهر حک شد.

آرین و محمد رضا جلیلیان، میترا و ملیکا صالحپور و مسیح صادقی دانش آموزانی هستند که در این حادثه فدای طمع و فساد و تخلف افرادی شدند که جان مردم برای آنها ارزشی نداشت و آوار بی عدالتی را بر سر آنها خراب کرد.

این دانش آموزان با مرگ خود مدرسه‌ای در زیر خرابه‌های فساد و رانت ساختند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.آنها با مرگ خود درس گسترش عدالت، درستی و انسانیت را به گوش جهانیان رساندند تا دیگر بیگناهی چشمش به اجبار در زندگی بسته نشود.

این دانش آموزان دوم خرداد جاری، روز وقوع حادثه، در داخل و اطراف ساختمان متروپل آبادان حضور داشتند بدون آنکه بدانند چه آینده‌ای برای آنها رقم خورده است.

خانواده های این دانش آموزان با هزاران امید فرزندان خود را بزرگ کردند اما آنها را در یک چشم برهم زدن در برج بی عدالتی از دست دادند، و اینک صدای عدالت خواهی باقی ماندگان باید به گوش مسوولان امر برسد تا شاید با اجرای عدالت مرهم و التیامی بر زخم عمیقی که بر جا مانده باشد.

آرین و حمید رضا ۲ دانش آموز برادر، قربانی متروپل

آرین و حمیدرضا جلیلیان ۲ برادر هستند که به همراه پدر خود در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند.

این ۲ برادر به همراه پدر خود در مغازه بستنی فروشی خود در کنار ساختمان متروپل آبادان بودند که با ریزش ساختمان هر سه نفر در زیر آوار دفن شدند.

پیکر این سه نفر پس از یک هفته دفن بودن در زیر آوار پیدا شد و به مادر این خانواده چهار نفره که اینک تنها مانده است تحویل داده شد.

به گفته امدادگران حاضر در صحنه ، جسد آرین به گونه‌ای یافت شد که پدرش او را در آغوش گرفته تا آسیبی به او وارد نشود اما سنگ‌ها و میلگردها خیلی سخت تر از آغوش پدر هستند و به آنها رحم نکردند.

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: آرین در مقطع هشتم و در مدرسه سیدالشهدا این شهر درس می‌خواند و حمید رضا نیز در پایه دهم در رشته حسابداری هنرستان شهید رییسی مشغول به تحصیل بود.

حبیب اله رمضانی با بیان اینکه این فاجعه فراموش شدنی نیست افزود:آیین‌های عزاداری در مدرسه و آموزش و پرورش برای یادبود این دانش‌آموزان گرفته شده تا شاید التیامی بر قلب‌ها داغدیده باشد.

وی با اشاره به فضای غم انگیز محیط مدرسه و آموزش و پرورش آبادان گفت:مدیران و مسوولان برای ابراز همدردی با خانواده آنها در منزل این دانش‌آموزان حضور یافتند اما هیچ چیز نمی‌تواند قلب شکسته خانواده آنها را آرام کند.

میترا و ملیکا ۲ خواهر قربانی در حادثه متروپل

میترا و ملیکا ۲ خواهر دانش آموز مینوشهری از توابع شهرستان خرمشهر هستند که مثل براداران جلیلیان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر، این ۲ خواهر به همراه پدر ، مادر و زن عمو که نوبت دندانپزشکی داشتند به این ساختمان مراجعه کرده بودند.

سعید سیاحی ادامه داد: این ۲ خواهر از پدر درخواست بستنی کردند که دسته جمعی به بستنی فروشی کنار ساختمان رفتند؛ پدر و مادر برای خرید مُسکن از بستنی فروشی خارج شدند و در همان لحظه ساختمان فرو ریخت و ۲ خواهر و زن عموی آنها در زیر آوار دفن شوند.

وی گفت: میترا در پایه چهارم ابتدایی و ملیکا در پایه هفتم در مینو شهر شهرستان خرمشهر درس می‌خواندند.

بستنی فروشی کنار ساختمان متروپل محل دفن چهار دانش آموز آبادانی و خرمشهری شد؛ این کودکان و نوجوانان که برای شیرین کردن کام خود به بستنی فروشی رفته بودند از آینده تاریکی که برای آنها رقم خورده بود اطلاع نداشتند.

همکلاسی‌های ملیکا و میترا که از مرگ دوستان خود بسیار بی تابی می‌کنند عکس دوستان خود را در صندلی خالی آنها در مدرسه قرار داده و در سوگ دوستان خود عزاداری می‌کنند.

متروپل، قتلگاه پنج دانش‌آموز آبادانی و خرمشهری

آسمانی شدن مسیح

مسیح، این فرشته کوچک ، دانش آموز پایه اول ابتدایی شهرستان خرمشهر بود که در این حادثه دردناک بال‌های خود را گشود و به آسمان پرواز کرد تا شاید قلب روزگار به درد آید و روزی رقم بخورد که انتقام مظلومان از ظالمان گرفته شود.

مادر مسیح نیز از فرهنگیان خرمشهر است؛ مسیح در این روز در کنار پدر و مادر خود در نزدیکی ساختمان متروپل ایستاده بودند که بر اثر پرتاب سنگ‌های آوار زخمی شد و سپس جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مسیح در آغوش پدر جان داد ، تا خون پاک او گواهی بر ظلمی که در این حادثه بر مردم بی گناه وارد شد در تاریخ ثبت شود.

این پنج نفر، دانش آموزان این دیار بودند که به ناحق جان آنها گرفته شد و فدای تخلف و فساد افراد سودجو شدند.

امید است که خون این کودکان و نوجوانان پایمال نشود و چشمه خون آنها همواره در قلب تاریخ جوشان باشد تا افراد متخلف به خود اجازه ندهند با زندگی مردم بی گناه به سادگی بازی کنند.

گزارش از زینب فرحانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل