خط و مشی امام راحل(ره) طرح مسائل وحدت آفرین بوده است


خط و مشی امام راحل(ره) طرح مسائل وحدت آفرین بوده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نگاه امام راحل(ره) را نسبت به مسائل مرتبط با امت اسلامی و خصوصا مسئله وحدت را جهانی دانست و اظهار داشت: حضرت امام در واقع مسئله اسلام را جهانی می دیدند؛ در حقیقت نگاه اصلی ایشان رو به مستضعفین و مظلومان عالم...

خط و مشی امام راحل(ره) طرح مسائل وحدت آفرین بوده است
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نگاه امام راحل(ره) را نسبت به مسائل مرتبط با امت اسلامی و خصوصا مسئله وحدت را جهانی دانست و اظهار داشت: حضرت امام در واقع مسئله اسلام را جهانی می دیدند؛ در حقیقت نگاه اصلی ایشان رو به مستضعفین و مظلومان عالم بود.

وی افزود: بعد از قضایای خرداد42 ، بحث اسلام را دنبال می کردند و می فرمودند «به داد اسلام برسید»؛ فلذا مسئله وحدت و جهان اسلام در دستور کار ایشان قرار گرفت و با شعارهایی که فرمودند نهضت ها و گروه ها را تحت تأثیر خود قرار می دادند.

وی عنوان کرد: همانطور که مشاهده می کنیم، رهبرمعظم انقلاب در فرمایشات خود، امام(ره) را محوریت خود قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: امام(ره) چند مورد محوری را دنبال می کردند که این مسائل مسلمانان را به یکدیگر نزدیک می کرد و می کند و بحث وحدت و تقریب را تقویت می نماید؛ آن محورها که رهبر انقلاب نیز مکرراً بدان اشاره می کنند «مسئله معنویت، خودسازی و تهذیب و تخلق به اخلاق الهی» بود.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی عدالت و توجه به عدالت خواهی و عدالت محوری و نگاه شایسته به عدل و مقابله با ستم است؛ مسئله بعدی عقلانیت است که به هر حال هر مسئله با رفتارهای عقلایی و توجه دادن انسان به موقعیت خود و عقل گرایی است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این سه محور معنویت، عدالت و عقلانیت را در کنار نگاه جهانی امام نسبت به امت اسلام مشاهده کنیم، آنچه می بینیم تقریب مذاهب و نزدیکی افکار امت اسلامی به یکدیگر است؛ زیرا اگر تمام نگاهها به این محورها معطوف گردد و امت اسلامی مشی خود را اینگونه تنظیم کنند، اختلافات به اندک خواهد رسید و در مسائل تخصصی فقط مباحث مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال