طرح جهش تولید در 210 هزار هکتار از دیمزارهای گلستان آماده شد


طرح جهش تولید در 210 هزار هکتار از دیمزارهای گلستان آماده شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) گلستان گفت: تدارک اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سطح 210 هزار هکتار طی سال زراعی جاری ( 1402 - 1401 آماده شد.

محمد مهدی سلمان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای افزایش سه برابری سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در قالب جهش تولید در دیمزارهای استان از همکاری ۲۱۰ کارشناس کشاورزی بهره گرفته می شود.

وی ادامه داد: این اداره کل آمادگی دارد این طرح را برای سومین سال در دیمزارهای استان به ویژه در کشت گندم، جو، کلزا و علوفه دامی اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بهره‌برداران طرف قرارداد از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین اداوات کشاورزی، تامین کودهای ریزمغذی و غنی سازی بذر و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی برخوردار خواهند شد.

سلمان زاده تصریح کرد: در سال زراعی جاری(مهر ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱)، ۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای واقع در ۹ شهرستان استان گلستان شامل ۴۰ هزار هکتار کلزا، ۱۷ هزار هکتار گندم، ۱۰ هزار هکتار جو و سه هزار هکتار به کشت محصولات علوفه ای رفته که اکنون کار برداشت محصول از این کشتزارها در دست انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) گلستان اضافه کرد: رسیدن به جهش تولید در استان با اهدافی چون پشتیبانی از تولید، پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، رونق کشاورزی در اراضی دیم زار و کم بازده شمال استان با کشت محصولات کم آب طلب و وابسته به نزولات آسمانی و کمک به امنیت غذایی کشور پیگیری می شود.

اجرای طرح جهش تولید توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گلستان از سال زراعی ۹۹ - ۹۸ با نظارت این ستاد و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی و با کشت ۲۰ هزار هکتار کلزا در دیم زارهای کم بازده شمال گلستان آغاز شد.

طرح جهش تولید در دیم زارهای کم بازده کشور از جمله گلستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مدت زمان پنج ساله برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده است.

اقتصاد اصلی ساکنان استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل