بستری بیماران کرونایی در اصفهان به کمترین حد در یک سال اخیر رسید


بستری بیماران کرونایی در اصفهان به کمترین حد در یک سال اخیر رسید

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران کرونایی در استان به کمترین حد در یک سال اخیر رسید و در زمان حاضر حدود 77 بیمار دارای علائم کووید-19 در بیمارستان‌ها بستری هستند.

پژمان عقدک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه نیز بسیار کاهش یافته و به ۱۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار دیروز از ۱۱۴ مراجعه کننده سرپایی فقط نتیجه آزمایش کرونا ۲ نفر مثبت بود، اظهار داشت: میزان نتایج مثبت آزمایش های کرونا نیز به کمتر از پنج درصد رسیده و به طور کلی آمار بطور مداوم در حال کاهش یافتن است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در شرایط خوبی از نظر آمار کرونا به سر می بریم، اضافه کرد: در سراسر کشور نیز آمار رو به کاهش است و امیدواریم تا یک تا ۲ ماه آینده آمار کرونا به صفر برسد.

عقدک با بیان اینکه میزان پوشش واکسیناسیون کرونا به میزان بسیار کم و در حد صدم درصد در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: هنوز برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا به عموم مردم ابلاغیه ای به استان اعلام نشده است.

وی، آخرین میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان را ۸۵.۸۷ درصد در نوبت اول، ۷۶.۸۳ درصد در نوبت دوم و ۳۸.۱۸ درصد در نوبت سوم اعلام کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه تا کنون مورد مثبتی درباره بیماری آبله میمون نداشتیم، افزود: فقط هفته گذشته سه مورد مشکوک بود که نتایج آزمایش آنها منفی شد.

وی درباره بیماری های گوارشی توضیح داد: این بیماری ها در فصل گرما و با افزایش دمای هوا شیوع می یابد و ما نیز در اصفهان با پیک بیماران سرپایی در این زمینه مواجه شدیم اما اکنون برطرف شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۷۷ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از میان آنها ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

آمار مرگ و میر قطعی ناشی از کرونا نیز در استان اصفهان در یک هفته اخیر صفر بوده است.

از ابتدای همه گیری بیماری کووید-۱۹ تا کنون ۴۸۹ هزار نفر در استان اصفهان بطور قطعی به این بیماری مبتلا شدند که از میان آنها حدود ۱۱ هزار نفر جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا