پیشگیری از اعتیاد در گرو تعامل سازنده همه نهادها و سمن ها است


پیشگیری از اعتیاد در گرو تعامل سازنده همه نهادها و سمن ها است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: پیشگیری از اعتیاد، نیازمند تعامل و همکاری سازنده همه نهادها و سمن ها است، به گونه ای که نباید تنها به بودجه دولتی اکتفا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل شریفی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد از اولویت های مبارزه با مواد مخدر است که موفقیت در این حوزه نیازمند بهره گیری از سازمان های مردم نهاد و نیکوکاران این حوزه است.

وی افزود: امر مبارزه مواد مخدر نباید محدود به دستگاه و یا نهاد خاصی باشد به گونه ای که اعتیاد و بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از آن را می توان با اقدامات فرهنگی سایر نهادها حل کرد.

شریفی ادامه داد: در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد، طی سال های اخیر طرح یاریگران زندگی راه اندازی شده است که در این حوزه معلمان و انجمن اولیا نقش ویژه ای برای برای پیشگیری از اعتیاد در بین دانش آموزان و نوجوانان دارند.

وی با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است، گفت: با وجود اینکه خراسان شمالی جزو استان های با میزان بالا شیوع اعتیاد است ولی میانگین سنی اعتیاد در این استان ۳۳ سال است.

شریفی افزود: بیشتر مواد مصرفی در این استان نیز سنتی است که با توجه به افزایش قیمت این نوع مواد باید سعی شود که معتادان به سمت مواد صنعتی سوق پیدا نکنند.

در این آیین از زحمات ۳۱ ماهه سعید آیتی تقدیر و ابوالحسن نجفی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی معرفی شد.

فرمانداری شهرستان فاروج از سوابق اجرایی ابوالحسن نجفی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی