سئو چیست؟ - آموزش سئو را چطور شروع کنیم؟


سئو (SEO) یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزی است. اگر شما کسب و کار اینترنتی دارید باید به سئو سایت خود توجهی ویژه داشته باشید از این کانال بازاریابی قدرتمند در کسب و کار خود استفاده کنید. به دلیل گسترش روز افزون...

سئو (SEO) یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزی است. اگر شما کسب و کار اینترنتی دارید باید به سئو سایت خود توجهی ویژه داشته باشید از این کانال بازاریابی قدرتمند در کسب و کار خود استفاده کنید.

به دلیل گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و نیاز به جذب مشتری به صورت آنلاین، تقاضا برای آموزش دیجیتال مارکتینگ و همچنین سئو افزایش چشم گیری داشته است.

یادگیری سئو مسیر مشخص و از پیش تعیین شده ای ندارد. اما می توان برای آن یک مسیر یادگیری بهینه در نظر گرفت تا در کمترین زمان ممکن بتوان بیشترین تسلط را بر آن پیدا کرد.

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. ما در سئو فعالیت هایی انجام می دهیم تا در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل رتبه بالا کسب کنیم و از این طریق بازدید و سپس فروش سایت خود را افزایش دهیم.

در واقع سئو یکی از مهم ترین ارکان دیجیتال مارکتینگ و یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است که در سال های گذشته کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها توجهی بسیار ویژه به آن داشته اند.

سئو یک حوزه بسیار گسترده شامل بخش های اصلی زیر می باشد که شما قبل از یادگیری آن باید به خوبی آنها را بشناسید:

سئو تکنیکال (Technical SEO) سئو داخلی (On-page SEO) سئو خارجی (Off-page SEO)

سئو چیست؟ - آموزش سئو را چطور شروع کنیم؟

سئو تکنیکال چیست؟

برخی از تازه واردان حوزه سئو فکر می کنند سئو فقط به تولید محتوا و لینک سازی محدود می شود و می توان با انجام این موارد به راحتی در گوگل رتبه گرفت. اما این تصور بسیار غلطی است چرا که سئو تکنیکال پایه بخش های دیگر سئو است.

هر آنچه که به بخش فنی سایت شما در ارتباط با سئو است جزئی از سئو تکنیکال محسوب می شود. در سئو تکنیکال از بررسی و بهینه سازی کدهای HTML گرفته تا بهینه سازی سرعت سایت و URLها و... با هدف بهبود بازدهی سایت برای سئو انجام می شوند و در صورتی که جدی گرفته نشوند می توانند تمامی هزینه های شما در سئو داخلی و خارجی را به راحتی از بین ببرد.

فرض کنید شما صفحات سایت خود را برای ایندکس شدن بهینه سازی نکرده اید و ربات های گوگل نمی توانند صفحات شما را به خوبی ایندکس کنند. در این شرایط شما هر چقدر هم که هزینه کنید هیچ فایده ای نخواهد داشت چرا که گوگل هنوز هیچ صفحه ای از سایت شما را نتواسته ایندکس کند!

بنابراین بخش سئو تکنیکال را باید خیلی جدی بگیرید و برای یادگیری و تسلط بر سئو حتما و حتما درباره این بخش مطالعات لازم را انجام دهید و موارد مورد نیاز برای بهبود سئو تکنیکال را بیاموزید.

سئو چیست؟ - آموزش سئو را چطور شروع کنیم؟

سئو داخلی چیست؟

به تمامی فعالیت هایی که شما بر روی سایت خود انجام می دهید سئو داخلی گفته می شود. شما برای بهبود سئو داخلی خود اول از همه باید تولید محتوای با کیفیت انجام دهید. محتوا هسته اصلی سئو را تشکیل می دهد و تاکنون هیچ وبسایتی نتوانسته با محتوا بی کیفیت و غیرمفید به رتبه های بالا در گوگل دست پیدا کند.

بعد از آشنایی با تولید محتوا و تولید محتوای سئو شده باید به سراغ لینکسازی داخلی بروید. شما با لینک های داخلی که به صفحات سایت خود می دهید، به گوگل می فهمانید که هر صفحه از سایت شما در ارتباط با چه کلمه ای است. سئو داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بدون آن نمی توان سئو یک سایت را بهبود بخشید.

سئو خارجی چیست؟

به تمامی فعالیت هایی که در خارج از وب سایت برای بهبود سئو انجام می شود سئو خارجی گفته می شود. شما در سئو خارجی با استفاده از رپورتاژ آگهی، لینک سازی، سوشیال سیگنال و... علاوه بر شناساندن صفحات مختلف به گوگل، اعتبار دامنه سایت خود را نیز افزایش می دهید. فرض کنید وبسایت ما در زمینه فروش پوشاک کودک فعالیت می کند. ما در سئو خارجی برای این سایت می توانیم یک رپورتاژ آگهی غنی از کلمات کلیدی مرتبط با پوشاک کودک را تولید کنیم و در نهایت با آنکر تکست پوشاک کودک به صفحه اصلی سایت خود لینک بدهیم. حالا وقتی گوگل این مطلب را ایندکس می کند متوجه این لینک و ارتباط آنکر تکست آن با سایت شما خواهد شد و در نتیجه رتبه شما را در کلمه کلیدی مورد نظر افزایش می دهد.

اما سئو خارجی به همین جا ختم نمی شود و موارد بسیار دیگری را می توان برای بهبود سئو خارجی سایت انجام داد که از میان آنها می توان به برندسازی، سوشیال سیگنال، سئو محلی، اینفلوئنسر مارکتینگ و... اشاره کرد.

سئو چیست؟ - آموزش سئو را چطور شروع کنیم؟

شروع مسیر یادگیری سئو

حالا که با بخش های اصلی سئو آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا مسیر یادگیری سئو را آغاز کنید. پیشنهاد ما برای یادگیری سئو استفاده از دوره های آموزش سئو است که می توانید در سایت danup.ir دوره های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و سئو بسیاری را بررسی و مشاهده نمایید و موارد مناسب خود را انتخاب کنید.

مباحث سئو در دوره های آموزش سئو معمولا از آموزش مفاهیم پایه سئو آغاز می شود و کم کم به سمت جلو حرکت می کند. پس از یادگیری مفاهیم پایه سئو شاید شروع یادگیری سئو داخلی و تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) و همچنین آموزش تولید محتوا انتخاب خوبی باشد.

پس از یادگیری کامل سئو داخلی، تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای سئو شده، حالا می توانید به سراغ یادگیری سئو خارجی و کیوورد تارگتینگ (Keyword Targeting) بروید و یاد بگیرید که چطور از خارج سایت اعتبار و قدرت صفحات خود را در کلمات کلیدی مختلفی که در تحقیق کلمات کلیدی یافته اید افزایش دهید.

کسب درآمد از سئو

شما پس از اینکه با تمامی بخش های سئو آشنا شدید نیاز دارید تا به طور عملی موارد یاد گرفته شده را در یک یا چند سایت پیاده سازی کنید. بهترین کار این است که یک سایت برای خود راه اندازی کنید و در آن به سعی و خطا بپردازید.

برخلاف دیگر بخش ها، در سئو نتایج برای نمایان شدن نیاز به زمان زیادی دارند. به عنوان مثال یک سایت نوپا و تازه تاسیس نیاز دارد تا ماه ها و در برخی موارد بیش از 1 سال زمان صرف کند تا در نهایت نتایج کارهای خود را ببیند. بنابراین شما پس از راه اندازی یک سایت باید کمی صبور باشید تا نتایج دلخواه خود را کسب کنید و تجربه عملی بدست بیاورید.

پس از کسب تجربه کافی حالا زمان آن رسیده تا کسب درآمد کنید. برای کسب درآمد از طریق سئو راه های زیادی وجود دارد. می توانید برای شروع به عنوان فریلنسر فعالیت کنید و پروژه ها را به صورت دورکاری انجام دهید. پس از انجام موفق چند پروژه حالا برای استخدام تمام وقت در یک شرکت آماده اید و می توانید پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی کنید.

نتیجه گیری

سئو یک حوزه کاری تقریبا نوظهور است که موقعیت های شغلی آن هر روز رو به افزایش می باشد. اگر به دنبال شغل و حرفه ای آینده دار هستید، قطعا یادگیری سئو و سپس فعالیت در این حوزه می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد اما باید این مساله را هم در نظر بگیرید که کسب تجربه در این حوزه حداقل نیازمند 1 الی 2 سال فعالیت بی وقفه می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...