کاروان زیر سایه خورشید فردا میهمان مردم قشم می شود


کاروان زیر سایه خورشید فردا میهمان مردم قشم می شود

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم از ورود کاروان زیر سایه خورشید در هشتمین روز دهه مبارک کرامت به این جزیره خبر داد و گفت: آیین استقبال از این کاروان فردا - چهارشنبه 18 خرداد 1401- ساعت هشت صبح در بندر مسافری شهید ذاکری انجام می شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خادمان حرم مطهر ثامن الحجج (ع)، پرچم متبرک آستان قدس رضوی را با خود حمل می کنند، اظهار داشت: حضور در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر (ع)، دیدار با خانواده شهید «غلامشاه ذاکری» و شهید «عماد کهوری»، دیدار با آزاده سرافراز «جاوید ایزدپناه» و دیدار با خانواده پاسداران و بسیجیان سپاه قشم از برنامه های پیش بینی شده برای این کاروان است.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده پاسداران نیروی دریایی در شهرک ذوالفقار و شهرک امام حسن مجتبی علیه السلام طولا، دیدار مردمی در مسجد ولی عصر (عج) روستای طولا، دیدار مردمی در شهرک علی بن ابیطالب(ع)، حضور در دفتر امام جمعه و برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید مظفر قشم همزمان با نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در جزیره قشم است.

کاروان زیر سایه خورشید فردا میهمان مردم قشم می شود

«حضور پرچم متبرک و مطهر رضوی در این کاروان موجب تمسک جستن و پرکشیدن دل‌های بی‌تاب امام رضایی به صحن و سرای امام مهربانی‌ها است.»

به گزارش ایرنا، دهه کرامت دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده (۲۱ خرداد امسال) به پایان می رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای اول ماه ذی‌القعده سالروز ولات حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟