ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد سه برابر می‌‎شود


ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد سه برابر می‌‎شود

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد سه برابر شده و به هزار و 200 مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

حسن حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با کلنگ زنی مدول دوم تصفیه خانم شهرک صنعتی با قرار اولیه به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان ۱۸ ماهه مشکل بوی نامطبوع ناشی از این شهرک برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی، الحاق زمین های اطراف به وسعت ۲۰۰ هکتار به این شهرک احداث مدول دوم تصفیه خانه امری ضروری بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: شهرک صنعتی مهاباد در ۶۳ هکتار مساحت احداث شده و تاکنون ۱۱۷ قرارداد واگذاری زمین در محدوده آن ثبت شده است.

حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ واحد صنعتی در آن احداث شده، گفت: ۶۴ واحد آن فعال و مابقیه به صورت راکد و غیر فعال هستند.

به گزارش ایرنا، طی چند سال گذشته خروج پساب شهرک صنعتی مهاباد در مسیر جاده مهاباد - میاندوآب باعث آلودگی چندین زهکش و پخش بوی نامطبوع در مسیر عبور خود شده است که این امر علاوه بر پیامدهای زیست محیطی آن، باعث نارضایتی اهالی شهر گوگ تپه و روستاییان این منطقه به‌ویژه کشاورزان، باغداران و حتی رهگذران شده است.

با توجه ویژه رییس جمهور به این موضوع و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان، امسال شاهد رفع کامل معضل بوی نامطبوع پساب خروجی از شهرک صنعتی خواهیم بود.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد - میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۲۰ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۵۹ واحد فعال و نیمه‌فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای "ترشکان" و فاصله ۲ کیلومتری با شهر ۳۰ هزار نفری "گوک‌تپه" مهاباد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهردار مهاباد: تندیس "ماموستا هه‌ژار" ترمیم و بازسازی شد