85 پروژه کشاورزی در کردستان افتتاح می شود


85 پروژه کشاورزی در کردستان افتتاح می شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 85 پروژه با هزینه بیش از یک هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح می شود.

پیمان اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هفته جهاد کشاورزی امسال به نام «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: از ۲۱ تا ۲۷ خرداد مصادف با هفته جهاد کشاورزی امسال هم برنامه های ویژه ای در استان از جمله افتتاح پروژه های این بخش را داریم.

وی اضافه کرد: ۴۵ پروژه در بخش آب و خاک استان با میزان سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال و هفت پروژه در بخش تولیدات دامی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در بخش تولیدات گیاهی هم ۱۳ پروژه با سرمایه گذاری ۱۱۹ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال و در بخش شیلات و آبزیان هم چهار پروژه با سرمایه گذاری ۴۲۳ میلیون ریال افتتاح می شود.

اسکندری یادآور شد: از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این هفته ۱۳ پروژه بخش صنایع تبدیلی و غذایی با سرمایه گذاری ۶۳ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال و سه پروژه منابع طبیعی با سرمایه گذاری ۶۲۳ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۵ پروژه قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی با هزینه یک هزار و ۲۲۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برای ۳۰۵ نفر تثبیت شغل و برای ۱۹۵ نفر هم اشتغالزایی دارد.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای تو که میدانی 3