هوای کردستان در هفته جاری غبارآلود می‌شود


هوای کردستان در هفته جاری غبارآلود می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: هوای استان در هفته جاری غبارآلود شده و کیفیت و دید افقی آن کاهش می‌یابد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان، وضعیت هوا از اواخر وقت روز یکشنبه غبارآلود شده و در روزهای دوشنبه و سه شنبه این وضعیت ادامه دارد.

وی افزود: وزش باد نیز در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه قابل ملاحظه است و امکان آسیب به سازه‌های کم استحکام وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: وضعیت دمای هوای استان در هفته جاری تغییرات آنچنانی ندارد، اما دمای صبحگاهی حدود ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته بابارشانی بیجار با دمای پنج درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۲ و ۳۴ درجه سانتی گراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حکم دل