دهگلان تنها شهرستان زرد کرونایی کردستان شد


دهگلان تنها شهرستان زرد کرونایی کردستان شد

سنندج- ایرنا- سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، دهگلان تنها شهرستان زرد استان است و باقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

بهرام کندائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد، مریوان، قروه، بیجار، دیواندره، سقز و بانه در وضعیت آبی کرونایی هستند که نشان دهنده کاهش معنادار آمار فوتی‌ و بستری شدگان در استان است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی و شناسایی ناشی از ویروس کرونا در استان ثبت نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان و بستری هستند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: هم اکنون ۱۱ نفر در سنندج، یک نفر در کامیاران و یک نفر در مریوان بستری هستند که هشت مورد از مبتلاها، در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقبت قرار دارند.

کندائی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون برای کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران، افزود: کسانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند و یا سه مرحله آن را انجام نداده‌اند، در اسرع وقت با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت، اقدام کنند.

از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۸ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بانوان جمعیت هلال احمر کردستان توان امدادی خود را به نمایش گذاشتند