هوای 4 کلانشهر قابل قبول است/ 3 کلانشهر ناسالم


هوای 4 کلانشهر قابل قبول است/ 3 کلانشهر ناسالم

تهران - ایرنا - مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز دوشنبه هوای 4 کلانشهر در شرایط قابل قبول، 3 کلانشهر ناسالم برای گروه های حساس و 1 کلانشهر پاک است.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۱۰۰، ۵۳، ۹۶ و ۶۵ قابل قبول است.

همچنین هوای کلانشهرهای اهواز، اصفهان و اراک به ترتیب با شاخص های ۱۱۲، ۱۰۷ و ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و هوای کلانشهر شیراز با شاخص ۳۵ در شرایط پاک قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران ، اصفهان، مشهد و اهواز به ترتیب با شاخص های ١١١، ١١١، ١٢۶ و ١٣٣ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، کلانشهرهای اراک و کرج به ترتیب با شاخص‌های ٩۶ و ٨٢ قابل قبول و هوای کلانشهر های تبریز و شیراز با شاخص های ۴٧ و ٣٢ پاک قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند