توانمندسازی نیازمندان توسط مسجدی‌ها مصداق احسن خدمت کریمانه است


توانمندسازی نیازمندان توسط مسجدی‌ها مصداق احسن خدمت کریمانه است

حاجیان گفت: دهه کرامت فرصت مهرورزی همگانی به طبقات محروم و مستضعف جامعه است، توانمندسازی نیازمندان مصداق احسن خدمت کریمانه است که مسجدی‌ها در آن موفق عمل کرده‌اند.

«سعید حاجیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کرامت انسانی موضوع بسیار مهم در قرآن کریم است « وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلاً؛ ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم، و آنان را در خشکی و دریا بر نشاندیم، از چیزهای پاکیزه روزی‌اشان دادیم و آنان را بر بسیاری از آفریده‌های خود برتری آشکار دادیم.» (سوره اسراء، آیه 70)، اظهار کرد: اهل بیت (ع) نیز درباره گرامی داشتن انسان ها در همه شرایط تاکید دارند و امامین انقلاب اسلامی نیز در پرتو قرآن کریم و عترت (ع) موضوع کرامت انسانی را بارها در نوشته ها و سخنرانی های شان مورد تاکید قرار داده اند.

این مربی قرآن کریم افزود: آنچه در این میان و به ویژه در شرایط اقتصادی کشور حائز اهمیت است این است که دهه کرامت را به فرصت مهرورزی همگانی به طبقات محروم و مستضعف جامعه تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این مهرورزی شکل بگیرد می تواند امیدوار باشیم که به جای توزیع مدام گوشت و مرغ و برنج و قند و چای میان نیازمندان، زمینه توانمندسازی آنان را فراهم می کنیم. وقتی یک نیازمند، توامند شد و امکانات اولیه ایجاد شغل در اختیار وی قرار گیرد، آنگاه برای همیشه کرامت وی حفظ می شود. توامندسازی نیازمندان مصداق احسن خدمت کریمانه است.

حاجیان ادامه داد: تعدادی از مساجد در زمینه توانمندسازی نیازمندان کارهای خوبی کرده اند که بهتر است همه مساجد به این سمت و سو حرکت کنند. البته افرادی هستند که به دلایل مختلف، نمی توانند شغلی داشته باشند یا کسب درآمد کنند، برای این افراد باید مایحتاج اولیه را تامین کرد ولی برای بقیه باید موضوع توامندسازی را جدی تر بگیریم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا