18 دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بستک کشف شد


18 دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بستک کشف شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: 8 دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان بستک کشف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز سه شنبه در خصوص جزییات این خبر افزود: با توجه به خاموشی های پی درپی برق در سطح شهرستان بستک و نارضایتی عمومی در این خصوص به منظور برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از دستگاه های رمز ارز که سهم قابل توجهی در قطعی و نارسایی برق در این حوزه دارند، دستور قضایی لازم صادر شد.

وی تصریح کرد: براین اساس، به دستور رییس حوزه قضایی بستک، ماموران انتظامی با همکاری نماینده شرکت توزیع برق به منظور شناسایی اشخاص دخیل در امر استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال، به صورت لحظه ای در ساعت اوج مصرف برق، ضمن شناسایی آن دسته از واحدهای تجاری و مسکونی که مصارف غیرعادی داشته اند در بازرسی از اماکن موردنظر، تعداد ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و سایر متعلقات آن را کشف و ضبط نمودند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را افزون بر ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اظهارداشت: بنابر اعلام کارشناسان اداره برق بستک باتوجه به حذف برق مورد استفاده توسط این دستگاه های ماینر غیرمجاز، شاهد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه روز قبل در سطح این شهرستان بوده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک