هوای خراسان رضوی ناپایدار است


هوای خراسان رضوی ناپایدار است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، هنوز این استان تحت تأثیر ناپایداری جوی به شکل بارش رگباری و وزش باد شدید قرار دارد.

آذر رضایی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس طی شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش و سرعت وزش باد از سبزوار با ۱.۸ میلیمتر و ۷۶ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

وی اضافه کرد: شرایط ناپایداری هوا و فعالیت این سامانه تا روزهای آخر هفته جاری در استان ادامه دارد و بیشترین تاثیر این سامانه در نیمه شمالی، شمال غرب و نواحی مرکزی استان به شکل وقوع بارش رگباری خواهد بود که با توجه به حجم بارشها ایجاد رواناب و سیلاب دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود که وزش باد در نواحی بادخیز نیمه جنوبی استان باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه با ایجاد خسارت شود.

رضایی پور با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است گفت: پیش بینی می شود دمای هوای مشهد امروز با سه درجه افزایش در گرمترین ساعات به ۳۷ درجه سانتیگراد برسد.

وی اضافه کرد:طی این مدت فریمان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان