بیش از 2500 نفر طی سه ماه نخست سال در تربت حیدریه خون اهدا کردند


بیش از 2500 نفر طی سه ماه نخست سال در تربت حیدریه خون اهدا کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت:طی سه ماه نخست امسال 2 هزار و 552 نفربرای اهدای خون خود به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 272 نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

علیرضا علاقه مند روز سه‌شنبه به مناسبت ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن و روز جهانی اهداکنندگان خون) در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سهم بانوان تنها هفت درصد است.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۹ واحد گلبول قرمز فشرده، ۲۳۷ واحد پلاسمای تازه منجمد(آب زرد از مشتقات خون) ، ۹۸ واحد کرایو(رسوب سرد از مشتقات خون) و ۴۳۱ واحد پلاکت در هفت مرکز درمانی تحت پوشش توزیع و بقیه فراورده ها به مرکز استان ارسال شد.

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: در مدت یاد شده تعداد ۱۹۰ کیسه کم‌لکوسیت (فراورده‌های خونی) نیز برای بیماران تالاسمی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

علاقه‌مند افزود: با این وجود هم اکنون به همه گروه‌های خونی نیاز مبرم داریم و از همه شهروندان و به خصوص خیران سلامت درخواست می‌شود در همه ایام سال و به خصوص فصل سرد، ماه مبارک رمضان و ایام برداشت محصولات کشاورزی نظیر زعفران که آمار مراجعه کم می‌شود از اهدای خون فراموش نکنند.

پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه مراکز درمانی نهم دی و رازی تربت‌حیدریه، حضرت ابوالفضل(ع) و شهید مدرس کاشمر، ۲۲ بهمن خواف و نیز حضرت زهرا(س) رشتخوار را پوشش می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان