آستان قدس رضوی از 13 شرکت دانش بنیان حمایت می‌کند


آستان قدس رضوی از 13 شرکت دانش بنیان حمایت می‌کند

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امسال حمایت از 13 شرکت دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده‌ایم به دنبال تصدیگری در این حوزه نیستیم که مدیریت این شرکتها در دست بخش خصوصی است.

مالک رحمتی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: در حمایت از شرکتهای دانش بنیان، حمایت و مشارکت آستان قدس رضوی به شکل سهام داری زیر ۵۰ درصد است و بیشتر کارها و مدیریت بر عهده مدیران خلاق بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: اجرای ۹۰۰ طرح اشتغالزایی در استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان، اختصاص پنج هزار متر مربع فضای ورزشگاهی در شهرستانهای موقوفاتی و سه هزار متر مربع برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، اهدای جهیزیه و ویزیت رایگان ساکنان مناطق موقوفه شهرستانهای کم برخوردار برخی از این اقدامات اجتماعی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در دهه کرامت امسال سه میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و تکریم زائران و مهیا کردن زیارت همراه با معرفت از برنامه‌های اساسی این آستان است.

رحمتی افزود: زیارت ارزان قیمت از دیگر ماموریتهای آستان قدس رضوی است و تمام امکانات و ظرفیتهای خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم و توسعه زائرشهر و زائر سرای رضوی، فعال کردن مجدد کارگروه ملی زیارت، تشرف هزار زیارت اولی‌ به حرم مطهر و اسکان شبانه زائران در حرم برخی از اقدامات آستان قدس رضوی برای تسهیل زیارت است.

وی ادامه داد: اسکان شبانه پنج هزار نفر در زائرسرا و زائرشهر رضوی، اختصاص برخی رواق‌ها و صحن‌ها برای استراحت شبانه زائران فاقد محل اسکان مناسب، رسیدگی به محرومان، اطعام زائران حاضر در حرم با غذای حضرت، از جمله اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به زائران است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین به اقدامات این آستان در دوره کرونا اشاره و بیان کرد: گسترده کردن بستر زیارت مجازی در این مدت و انجام روزانه چهار هزار زیارت نیابتی از جمله کارهای انجام شده در دوره کروناست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان