ذخیره‌سازی محصول جو در تایباد سه برابر افزایش یافت


ذخیره‌سازی محصول جو در تایباد سه برابر افزایش یافت

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: ذخیره‌سازی محصول جو در تایباد همزمان با پایان فصل برداشت آن در این شهرستان، افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

مهدی دونده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از خروج این محصول از شهرستان تایباد و کاهش قیمت آن در زمان برداشت و عرضه به بازار انجام گرفته که با استقبال خوب کشاورزان این شهرستان رو به رو شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی خردادماه و برداشت جو در شهرستان تایباد، چهار هزار و ۵۰۰ تن از این محصول ذخیره‌سازی شده است.

دونده اظهار کرد: کار ذخیره‌سازی جو در تایباد از سوی سه مرکز در اتحادیه‌های تعاون روستایی و اداره تعاونی روستایی این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار تایباد با بیان‌اینکه محصول جو در مواقع بحرانی نقش بسزایی در تامین قسمتی از خوراک دام سبک این شهرستان دارد، گفت: ۱۰۰ درصد محصول ذخیره‌سازی شده به مصرف خوراک سبک این شهرستان می‌رسد و کشاورزان در قبال این نگهداری به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به مراکز نگهداری و ذخیره‌سازی پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت جو در شهرستان تایباد به ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید و بدین طریق ۲۰ هزار تن از این محصول در این شهرستان تولید شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دونده به خرید تضمینی محصول گندم در تایباد اشاره کرد و گفت: در مدت زمان ۲۲ روز گذشته افزون بر ۲۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش را در پی داشته و کار خرید این محصول در تنها مرکز خرید آن همچنان ادامه دارد.

فرماندار تایباد خاطر نشان کرد: تاکنون موردی از "سن‌زدگی" در محصول جو خریداری شده مشاهده نشده است و کار تحویل این محصول از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و تحت تحقیقات آزمایشگاهی انجام می‌گیرد.

شهرستان تایباد ۲ مرکز ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت ۶۰ هزار تن دارد، در سال زراعی جاری تایباد پنج هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم داشت.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی!