هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد


هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

مشهد- ایرنا- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به وقوع بارشهای رگباری و شدت گرفتن وزش باد در این استان هشداری در سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مدلها و نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پایان هفته جاری بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ در سطح استان خراسان رضوی و به ویژه در نیمه شمالی استان ادامه دارد.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه تغییر فشار هوا در این مدت منجر به افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی و به ویژه نیمه جنوبی و نوار شرقی استان خواهد شد، آورده است: وزش باد در نواحی بادخیز همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

بر طبق این اطلاعیه، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق شود و احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی برای روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی و برخی از نواحی مرکزی استان و در روز چهارشنبه در نواحی شمالی به ویژه شمال غرب و در روز پنج‌شنبه در شمال غرب دور از انتظار نخواهد بود.

بر این اساس، افزایش شدت وزش باد در برخی از نقاط استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آتی پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه ضمن توصیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خواسته است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...