اپلیکیشن Lightroom به قابلیت ویرایش ویدئو مجهز می‌شود


اپلیکیشن Lightroom به قابلیت ویرایش ویدئو مجهز می‌شود

به‌گفته‌ی ادوبی، به‌روزرسانی جدید لایت روم که در هفته‌ی جاری منتشر می‌شود، این سرویس محبوب را به قابلیت ویرایش ویدئو مجهز می‌کند.

لایت روم، اپلیکیشن ویراش تصویر شرکت ادوبی، در اتفاقی غیرمنتظره به قابلیت ویرایش ویدئو مجهز می‌شود. به‌گزارش ورج، اپلیکیشن Adobe Lightroom در هفته‌ی جاری به‌روزرسانی جدیدی دریافت می‌کند تا کاربران بتوانند ازطریق ابزارهای فعلی رنگ ویدئوها را اصلاح کنند.

کارشناس ورج می‌گوید ابزارهای سرویس لایت روم برای تغییر ظاهر تصاویر درمقایسه‌با ابزارهای اصلاح رنگ در اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو بسیار پویاتر هستند. بسیاری از کاربران با ابزارهای لایت روم آشنایی دارند و به‌لطف ویژگی جدید، این سرویس اکنون گزینه‌ای قدرتمند برای اصلاح ظاهر ویدئوها است.

با وجود اضافه‌شدن قابلیت جدید، فراموش نکنید لایت روم را نمی‌توانیم اپلیکیشنی ویدئومحور خطاب کنیم. لایت روم همین‌حالا نیز می‌تواند ویدئوها را ایمپورت کند؛ البته نمی‌تواند آن‌ها را ویرایش کند.

اپلیکیشن Lightroom به قابلیت ویرایش ویدئو مجهز می‌شود

پس از نصب به‌روزرسانی جدید، لایت روم به شما امکان می‌دهد درجه‌بندی رنگ ویدئوها را اصلاح و آغاز و پایان ویدئوها را برش دهید. البته امکان چینش کلیپ‌ها در یک خط زمانی وجود ندارد؛ بنابراین، اگر می‌خواهید ظاهر صحنه‌ای سینمایی را اصلاح کنید باید این کار را به‌صورت شات‌به‌شات انجام دهید و تغییرات را در شات‌های بعدی کپی کنید. به‌نظر می‌رسد ویژگی جدید لایت روم مخصوص عکاسانی است که معمولاً هنگام عکس‌برداری، چند ویدئوی کوتاه نیز می‌گیرند.

قابلیت ویرایش ویدئو لایت روم برای این اپلیکیشن در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل منتشر می‌شود؛ اما برای Lightroom Classic دردسترس قرار نمی‌گیرد. البته Lightroom Classic در‌حال‌حاضر به‌طور بسیار محدودتر قابلیت ویرایش ویدئو را ارائه می‌دهد. هر دو سرویس لایت روم و لایت روم کلاسیک تغییرات دیگری نیز تجربه می‌کنند؛ ازجمله اضافه‌شدن اسلایدری برای تنظیم شدت افکت‌ها و فیلترهای جدید. این فیلترهای جدید از هوش مصنوعی به‌منظور اعمال افکت‌ها در بخش‌های خاصی از تصاویر استفاده می‌کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ایده‌ شارژ کردن باتری گوشی در یک دقیقه به واقعیت تبدیل شد