جمع آوری هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در مشهد هدف‌گذاری شده است


جمع آوری هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در مشهد هدف‌گذاری شده است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در این شهر هدف‌گذاری شده است.

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعابات غیرمجاز در شرایط کم آبی منجر به برهم خوردن توازن و عدم اجرای عدالت در آبرسانی به خصوص در مناطق روستایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برخورد با انشعابات غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار شرکت است و با پیگیری حقوقی و حمایت دستگاه قضا، احکام بازدارنده‌ای برای متخلفان صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات شرکت و خطوط انتقال، تهدیدی برای بهداشت و سلامت افراد هستند از این رو متخلفان علاوه بر جریمه ممکن است به حبس نیز محکوم شوند.

اسماعیلیان افزود: از آنجایی که انشعابات غیرمجاز در مسیر خط انتقال آب به مشهد و بیشتر متعلق به باغ ویلاها هستند از این رو شهروندان در زمان خرید یک ملک باید برای اطمینان از مجاز بودن انشعاب آب آن از شرکت آب و فاضلاب مشهد استعلام اخذ کنند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته با همراهی دستگاه قضا، انشعاب غیرمجازی در حوزه شهرستان گلبهار کشف شد که ۱۵ باغ ویلا از آن تغدیه می‌شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز موضوع مستمری است که همواره وجود دارد و ریشه این انشعابات به عواملی نظیر ساخت و ساز غیرمجاز و محدودیتهای قانونی برای واگذاری انشعابات مصارف زیاد باز می‌گردد.

در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد کشف شد.

٩٩.٩ درصد جمعیت ساکن در محدوده خدماتی کلانشهر مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب و شبکه آب‌رسانی این شهر قرار دارند و ٨٢ درصد شبکه فاضلاب مشهد نیز اجرا شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان