جهش علوم پزشکی شاهرود با 68 اختراع به سمت دانشگاه نسل سوم‌


جهش علوم پزشکی شاهرود با 68 اختراع به سمت دانشگاه نسل سوم‌

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود: این دانشگاه با ثبت 66 اختراع داخلی و 2 اختراع خارجی به سوی دانشگاه های نسل سوم گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شیبانی روز چهارشنبه در آیین برگزاری استارتاپ پزشکی و فناوری با حضور کارشناسان، فناوران و شرکت کنندگان در محل تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم از اولویت‌ها است، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ مادی به دولت وابسته نیستند.

وی بیان کرد که در دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر حوزه آموزش و پژوهش، مجموعه به سمت تبدیل پژوهش به فناوری، تولید کار و ثروت برحسب نیاز جامعه پیش می‌رود و این لازمه پیشروی دانشگاه‌ها به سمت جلو است.
وی با بیان اینکه نیاز امروز دنیا به سمت فناوری و کارآفرینی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این نیاز را با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تدوین و مسیر راه را برای ما روشن نمودند.

شیبانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سال۹۳ پردیس علوم فناوری راه اندازی کرد، ابراز داشت: سال گذشته هشت هزار و ۳۷۱ نفر ساعت آموزش در حوزه فناوری ارایه شد که این رقم نسبت به سال‌های قبل از رشد بسیار خوبی برخوردار بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه ۲۶ واحد فناوری در مرکز رشد این دانشگاه فعال هستند که از این تعداد پنج واحد به حوزه دانش بنیان تعلق دارد، اظهار داشت: از جمله اقدام‌های این مرکز تصویب ۶۰ طرح در شورای پژوهشی و همچنین ارائه ۶۳ محصول نمونه اولیه است که از این تعداد برای پنج محصول مجوز صادر و ۶ محصول تجاری شد.

به گفته وی،
شیبانی از کسب رتبه طلا به اختراع یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و افزود: بعد از دو سال و نیم شرایط بحرانی کرونا امروز در وضعیت کنترل همه گیری قرار داریم، میزان بستری‌های بیمارستان امام حسین(ع) طی چند روز گذشته از صفر تا سه نفر است و هیچ بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نیست و این حاصل تلاش جمعی حوزه سلامت و تمامی مردم در راستای مقابله با این بیماری است.

اکنون در وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ شاهرود آبی و میامی زرد است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا